Szukaj radców prawnych w twojej miejscowości

Polecani radcy prawni w mieście Wrocław

Przejdź do wyszukiwarki

Kancelaria Radcy Prawnego KHJ Katarzyna Hankiewicz-Jackowska

Legnicka 52 lok. 503, 54-204 Wrocław

Słoneczna 40/2/4, 55-010

  • Przykłady przeprowadzonych spraw
  • Odpowiedzi na pytania
  • Publikacje

Sprawy o zadośćuczynienie i stosowne odszkodowanie za śmierć osoby bliskiej w wypadku komunikacyjnym

Spawy o zadośćuczynienie o błędy w sztuce lekarskiej

Sporządzanie umów z prawa cywilnego i handlowego

Odszkodowanie za szkody w pojeździe z umów AC i OC

Sporządzanie umów spółki cichej

Ustalanie odpowiedzialności za zdarzenia losowe (np. uszkodzenie pojazdu w wyniku niewłaściwego stanu dróg, uszkodzenie pojazdu na skutek złamania drzewa itp)

Analiza sytuacji rodzinnej i przygotowanie pozwu rozwodowego

Postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku

LEGALICA Kancelaria Radcy Prawnego Paulina Sosnowicz

Wita Stwosza 3 lok 314, 54-436 Wrocław

  • Przykłady przeprowadzonych spraw
  • Odpowiedzi na pytania

Uzyskanie alimentów na dzieci/małżonka/rodzica, podwyższenie alimentów/ustalenie wygaśnięcia obowiązku alimentacyjnego

Uzyskanie odszkodowania/zadoścuczynienia za wypadek/smieć osoby bliskiej

Uzyskanie stwierdzenia nabycia spadku.

Przygotowanie i opiniowanie umów: deweloperskich, najmu, użycenia, zlecenia, o dzieło, o usługi budowane, OWU umów kredytowych i ubezpieczeniowych

Spory przedsębiorców - od postępowania przedsądowego do egzekucji.

Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Zapotoczny

Garbary 2, 50-112 Wrocław

  • Przykłady przeprowadzonych spraw

Na życzenie klienta kancelaria stworzyła umowę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i przeprowadziła pełny proces jej założenia, włącznie z uzyskaniem numerów NIP i REGON, a także z uzyskaniem wymaganych prawem zezwoleń do podjęcia działalności regulowanej.

Kancelaria przeprowadziła proces łączenia przez przejęcie (inkorporację) czterech spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, dbając o zachowanie wszelkich wymaganych prawem wymogów, nie tylko z zakresu prawa spółek handlowych i ustawy o KRS, ale także z uwzględnieniem kwestii prawa pracy, prawa podatkowego i prawa ochrony konkurencji.

Kancelaria przeprowadziła postępowanie sądowe o zapłatę kwoty 521.000 zł przed Sądem Okręgowym w Zielonej Górze. Na podstawie wydanego nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym dokonano zabezpieczenia powództwa poprzez wpis hipoteki przymusowej na nieruchomości dłużnika, co uniemożliwiło mu skuteczne wyprowadzenie majątku. Obecnie sprawa na etapie postępowania komorniczego - trwa egzekucja z nieruchomości.

Kontrola ZUS przeprowadzona u klienta-przedsiębiorcy wykazała rzekome uchybienia (przekwalifikowanie umów o dzieło na umowę zlecenia). Kancelaria w imieniu Klienta sporządziła zastrzeżenia do protokołu kontroli ZUS, a w dalszej kolejności (pod wydaniu decyzji ZUS o przypisie składek) wniosła odwołanie od decyzji ZUS do sądu. Sąd rozstrzygnął sprawę na korzyść klienta, dzięki czemu uniknął on sankcji w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych.

sprawa o dyskryminację (naruszenie równego traktowania w zatrudnieniu),; sprawa dwukrotnie trafiała do sądu odwoławczego. Ostatni wyrok - prawomocny - zapadł przed Sądem Okręgowym w Opolu. Na mocy wyroku uznano racje powódki i przyznano jej odszkodowanie pieniężne.

Kancelaria Prawa Gospodarczego Radcy Prawnego Aleksandry Sobolewskiej-Olszak

Wrocław

Al. Karkonoska 10 lok. 205, 50-015 Wrocław

  • Przykłady przeprowadzonych spraw

Wsparcie merytoryczne przy wdrożeniu RODO w ogólnopolskiej sieci klubów fitness

wdrożenie RODO w spółce powyżej 150 pracowników

przygotowanie kontraktu inwestycyjnego dla start-upu

analiza kontraktu nabycia środków trwałych o wartości powyżej 1 mln Euro

przygotowanie uchwał, regulaminów i wymaganych dokumentów na zgromadzenie wspólników spółki

Kancelaria radcy prawnego Agata Styś

Wrocław

  • Przykłady przeprowadzonych spraw
  • Odpowiedzi na pytania

dochodzenie roszczeń przeciwko bankowi z tytułu klauzul niedozwolonych dotyczących zapisów w umowach o kredyt udzielonych we frankach szwajcarskich

dochodzenie roszczeń przeciwko deweloperom o odsetki z tytułu zwłoki w wykonaniu umowy i klauzul niedozwolonych

dochodzenie roszczeń z tytułu najmu, niezapłaconych faktur i prowadzenie postępowania egzekucyjnego

ECO LEGAL Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów

Gwiaździsta 66/12, 53-413 Wrocław

  • Przykłady przeprowadzonych spraw
  • Odpowiedzi na pytania
  • Publikacje

Kancelaria ZYGA&CHAMBERS prowadzi spory sądowe zarówno w imieniu zakładów ubezpieczeń, jak również osób poszkodowanych w wyniku wypadku.

Wygrana sprawy pracowniczej przeciwko sieci hipermarketów. Sądy obu instancji przyznały rację Klientowi reprezentowanemu przez Kancelarię Prawną ZYGA&CHAMBERS, zasądzając mu odszkodowanie w najwyższej możliwej wysokości z tytułu nieuzasadnionego wypowiedzenia umowy o pracę przez sieć hipermarketów. Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia IV Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych podkreślił, że Managerowi, który przebywał na zwolnieniu lekarskim, nie można zarzucać dezorganizacji pracy kierowanego przez niego zakładu pracy w sytuacji gdy w czasie nieobecności Managera hipermarketem zarządzał wyznaczony zastępca, nawet jeśli podczas nieobecności Managera doszło do obniżenia wydajności oraz jakości pracy. „Absencja powoda nie postawiła strony pozwanej w nadzwyczajnej sytuacji. Należało mieć bowiem na uwadze, że ryzyko czasowej niezdolności pracowników do pracy jest w sposób naturalny związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i w całości obciąża pracodawcę. Pracodawca jako przedsiębiorca powinien organizować swoją działalność gospodarczą z uwzględnieniem nieuchronności nieobecności pracowników wynikających z choroby, urlopów bądź innych usprawiedliwionych przyczyn.”

Kancelaria ZYGA&CHAMBERS zajmuje się obsługą spółek: - osobowych: spółki jawne, spółki partnerskie, spółki komandytowe, - kapitałowych: spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjne. Posiadamy doświadczenie w obsłudze spółki giełdowej notowanej w ramach WIG80 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Klientom pomagamy zarówno w wyborze danego rodzaju działalności, jak i w późniejszym prowadzeniu dalszej działalności, w tym oferujemy pełną obsługę księgową. Przygotowywaliśmy w szczególności następujące rodzaje dokumentów korporacyjnych: - umowa spółki, - statut spółki, - uchwały zgromadzenia wspólników, - umowy przeniesienia praw i obowiązków wspólników, - umowy sprzedaży udziałów, - dokumentację sprzedaży akcji, - dotyczące sprzedaży lub darowizny papierów wartościowych (w szczególności obligacji), - warunki emisji obligacji, - umowy o zarządzanie spółką zależną. Prowadziliśmy również postępowania przed sądem rejestrowym mające na celu połączenie spółek lub przekształcenie spółek.

Kancelaria radcy prawnego Katarzyna Zimon

Wrocław

  • Odpowiedzi na pytania

Witam, Mam mieszkane do wynajecia (nieruchomosc A). Zglosila sie do mnie rodzina 5 osobowa: 3 doroslych dzieci, matka i babcia, ktorzy chca je wynajac. Zostalam poinformowana ze 3 dzieci jest wlascicielami jednej nieruchomosci ( nieruchomosc B), matka ma dozywotne prawo zamieszkanie w tej nieruchomosci podpisanie w trakcie przepisywania nieruchomosci na dzieci. Babcia nie ma adresu zameldowania ale dzieci zgadzaja sie podpisac notarialne oswiadczenie ze przyjma babcie do zamieszkania w nieruchomosci B w razie eksmisji. Chce wynajac mieszkanie jako najem okazjonalny na okres 1 roku. Przyszli wynajmujacy skontaktowali sie ze swoim notariuszem z zapytaniem o podpisanie oswiadczenia o poddaniu sie egzekucji w zwiazku z zawarta umowa najmu okazjonalnego. Notariusz poradzil im ze dzieci i matka nie potrzebuja tego robic gdyz: dzieci maja prawo wlasnosci nieruchomosci, matka ma prawo zamieszkania dozywotniego w umowie przepisania nieruchomosci. Natomiast babcia musialaby miec notarialnie potwierdzona zgode wlasicieli nieruchomosci B na zamieszkanie u nich w razie eksmisji. Czy mogly Pan skomentowac powyzsze i poradzic jakie rozwiazanie zabezpiecza moje interesy jako wlascisiela wynajmowanego mieszkania; i nie naraza wszystkich zainteresowanych na niepotrzebne koszty. Pozdrawiam, Gosia

Dzień dobry, sprawa oświadczeń nie jest taka jednoznaczna. Oczywiście, lokalem zastępczym może być lokal będący własnością najemców. Jednocześnie ustawa wprost nie wskazuje, że w takim przypadku oświadczenie jest zbędne. Można sobie wyobrazić sytuację, w której właściciel nie mógłby zamieszkiwać w swoim własnym lokalu, co znacząco utrudniałoby egzekucję obowiązku opróżnienia lokalu. Pytanie, jak faktycznie przedstawia się sytuacja. Z Pani punktu widzenia bezpieczniej byłoby odebrać oświadczenia od wszystkich, ale rozumiem, że to jest koszt. Należy zatem rozważyć ryzyko, jakie się z tym wiąże i podjąć decyzję. Z prawnego punktu widzenia zarówno złożenie jak i niezłożenie oświadczeń wydaje się być prawidłowe. Mam nadzieję, że moje wskazówki okazały się pomocne. Jeśli tak, to proszę o pozytywną opinię na portalu specprawnik.pl. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam serdecznie Katarzyna Zimon radca prawny e-mail: katarzyna@zimonkancelaria.pl

Witam. Skończyłem najem okazjonalny mieszkania a właściciel chce potrącić mi z kaucji za zardzewiałą ze starości pralkę, widoczne ślady eksploatacyjne szafek, tapczanów itd. Umowę podpisałem w 2016 ale tylko jako aneks przejęcia umowy z inną osobą z 2013 roku. W czasie mojej eksploatacji mieszkania wszystkie naprawy, które stały się z mojej winy były robione na bieżącą (wymiana klamek, zaszpachlowana ściana, naprawiony odkurzacz). Obecnie właściciel nie chce wypłacić mi kaucji ponieważ jako szkody wyrządzone przeze mnie liczy szkody powstałe przed 2016 rokiem. Kiedy przejmowałem umowę nie był zrobiony protokół zdawczo odbiorczy mieszkania a ja też takiej kopii nie otrzymałem z 2013 roku. Umowa o braku zwrotu kaucji mówi tyle: Kaucja o której mowa w ust. 1, zostanie zwrócona Najemcy w terminie 30 dni od dnia zwrotu Lokalu Wynajmującemu, po uprzednim rozliczeniu należności przysługujących wynajmującemu lub kosztów egzekucji opróżnienia lokalu. Wynajmujący posiada jednostronne uprawnienie do pomniejszania kaucji, aż do pełnego potrącenia o kwotę wynikającą z zaległości czynszowych oraz w opłatach dodatkowych. Czy jest sens walki z nim o zwrot kaucji czy sprawa jest przegrana? Dziękuję za odpowiedź.

Dzień dobry, sprawa nie jest z góry przegrana, ale wobec braku protokołu ze zdjęciami nieruchomości trudno będzie Panu wykazać stan nieruchomości przed Pana wprowadzeniem. Możliwe jest oczywiście powoływanie świadków, w tym poprzedniego najemcy. Niezależnie od powyższego możliwość obciążenia najemcy naprawami przez potrącenie z kaucji istnieje tylko wtedy gdy był on zobowiązany do ich naprawienia. Jeśli są to ślady zwykłego zużycia np. lekko przybrudzona tapicerka to nie ma mowy o potrącaniu za czyszczenie. Niestety rezultat ewentualnej sprawy sądowej jest za zależny od wielu szczegółów, o których trudno mi w tym miejscu pisać. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam serdecznie Katarzyna Zimon Radca prawny

Witam serdecznie, mieszkam obecnie w mieszkaniu komunalnym wybudowanym w 2006 roku. Chciałam wykupić je na własność lecz okazało się że budynków wybudowanych po 98 roku wykupić nie można. Co jednak jeśli my dostaliśmy to mieszkanie w zamian za poprzednie w ktorym mieszkaliśmy od 1950 roku, z którego zostaliśmy przeniesieni ze wzgledu na niby zły stan techniczny budynku. Dodam że poprzednie mieszkanie było w tamtym czasie do wykupu. Zostaliśmy zapewnieni że przenoszą nas na takich samych zasadach tzn. że będziemy mieli możliwość wykupić to mieszkanie w którym znajdujemy się obecnie. Co teraz możemy zrobić aby walczyć o wykup tego mieszkania?

Dzień dobry, jeśli chodzi o sprzedaż mienia samorządowego, do którego należy budynek, to jego reguły są określone odpowiednią uchwałą gminy. Nie wiem, o jaką gminę chodzi, więc nie mogę sprawdzić odpowiedniej uchwały, ale co do zasady gmina nie ma obowiązku sprzedaży swoich nieruchomości. Najemcom przysługuje prawo pierwokupu tylko jeśli gmina zdecyduje się na to. Obawiam się zatem, że nie ma prawnej możliwości domagania się wykupu. Fakt, że wcześniej byli Państwo najemcami mieszkania przeznaczonego do wykupu nie zmienia niczego w tej kwestii, ponieważ obecna umowa najmu dotyczy innego lokalu. Mam nadzieję, że pomogłam. Jeśli tak, to proszę o krótką opinię na specprawniku. Pozdrawiam serdecznie Katarzyna Zimon radca prawny e-mail: katarzyna@zimonkancelaria.pl www.zimonkancelaria.pl

Witam. Mieszkam w kamienicy około 10 rodzin i mamy wspólnotę mieszkaniową posiadamy grunt nieużytek czyli część wspólna nie podzielona ja na części działki posiadam ogrodzony ogródek który użytkuje (bardzo niewielka część podejrzewam że mniejsza niż mi się należy z udziału) teraz sprawa wygląda tak: pojawił się kupiec na ten kawałek ziemi część wspólna ja ani moja mama która też jest właścicielką swojego mieszkania w owej wspólnocie nie zgadzamy się na sprzedaż gdyż chcemy zachować ten ogródek , moje pytanie: czy wspólnota może sprzedać ten nieużytek ziemi bez mojej i mojej mamy zgody przez głosowanie na zebraniu ?

Dzień dobry, zgodnie z ustawą o własności lokali we wspólnocie mieszkaniowej liczącej 10 osób powinien być ustanowiony zarząd. Zarząd może dokonywać czynności w imieniu wspólnoty. Dokonanie podziału nieruchomości wspólnej jest czynnością przekraczającą zakres zwykłego zarządu, więc wspólnota mieszkaniowa musi podjąć uchwałę o wyrażeniu zgody na podział nieruchomości, a także na jej sprzedaż za określoną cenę i na określonych warunkach. Jednak dokonanie podziału geodezyjnego nieruchomości wspólnej wymaga uchwały podjętej nie większością głosów, a jednomyślności wszystkich właścicieli lokali. Zgodnie bowiem z art. 97 ust 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych. Przepis art. 199 kodeksu cywilnego stosuje się odpowiednio. Zatem w przypadku braku jednomyślności właściciele lokali, których udziały wynoszą co najmniej połowę, mogą żądać rozstrzygnięcia przez sąd. Dokładna odpowiedź na pytanie wymagałaby jednak przeanalizowania księgi wieczystej nieruchomości wspólnej oraz kw Pani nieruchomości. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam serdecznie Katarzyna Zimon radca prawny katarzyna@zimonkancelaria.pl

Dariusz Barwaśny - Kancelaria Radcy Prawnego

Wrocław

Częstochowska 62, 97-400 Bełchatów

  • Odpowiedzi na pytania

Kancelaria Prawna Goszczyński

Dmowskiego 15/306, 50-203 Wrocław

  • Odpowiedzi na pytania

Dzień dobry.Mam takie pytanie.Chodzi o to , że od ponad roku prowadzę kanał na YouTube. Od niecałego roku zarabiam na nim . Narazie są to niewielkie kwoty , nie przekraczają 500 zł miesięcznie. Pieniędzy tych nie przelałam jeszcze na konto bankowe , one cały czas są na koncie AdSense. Czyli ich nie mam tak jakby ponieważ nie podałam jeszcze nr.konta bankowego , dlatego nie mogę ich wyplacac.Kwota jaką uzbierałam przez te kilka miesiecy wynosi nieco ponad 4 tys. I problem tkwi w tym,że chciałabym przelać te pieniądze na konto , jednakże niewiem co z podatkiem. Czy wystarczy jak rozlicze się raz w roku czy muszę zakładać działalność gospodarczą? Co na ten moment nie zabardzo by mi się opłacało gdyż moje zarobki jak narazie napewno nie będą przekraczały 1000 zł mies. Gdyz narazie tak jak mówiłam wynoszą około 500 zł,400 czasem 300 zł miesięcznie. I niewiem co teraz zrobić . A chce aby wszystko było zgodnie z prawem. Dlatego bardzo proszę o poradę . Dziękuję za odpowiedź.

W Pani przypadku możemy mówić o działalności nierejestrowanej (nierejestrowanej lub nieewidencjonowanej) polegającej na drobnej działalność zarobkowej. Taka działalność nie wymaga rejestracji firmy. Ww działalność można prowadzić jeżeli: - przychody z działalności w żadnym miesiącu 2021 roku nie przekroczą kwoty 1400 zł. W 2022 roku - kwoty 1505 zł (stanowiącej 50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia) - w okresie ostatnich 60 miesięcy (5 lat) nie wykonywała Pani działalności gospodarczej. Przychody z działalności nierejestrowanej rozlicza się w zeznaniu rocznym PIT-36, według skali podatkowej. Można również odpisać koszty od podatku na podstawie otrzymanych faktur zakupowych i ewidencji przychodów i kosztów

Leasing w Santander Consumer Multirent. Sprawa dotyczy ubezpieczenia własnego. Zgodnie z OWUL należy przekazać dokumenty do akceptacji na 30 dni przed końcem ubezpieczenia. Problem w tym, że proces cesji, w wyniku której nabyłem samochód trwał tak długo, że umowa cesji podpisana została na niecały tydzień przed ww. terminem umownym. Zgłosiłem swoje zastrzeżenia podczas podpisywania umowy, że fizycznie niemożliwe jest spełnienie warunków OWUL. Zapewniono mnie, że nie powinno być problemu. Jednakże ostatecznie problem jest. Wysłałem stosowny wniosek - bez odpowiedzi, wszystko na wariackich papierach, zawarłem ubezpieczenie ostatniego dnia dla zachowania ciągłości - ale ostatecznie otrzymałem powiadomienie, że ubezpieczenie zawarto za mnie i należy złożyć wniosek o jego rozwiązanie z oświadczeniem, że poddaję się obciążeniu mnie kosztami z tego tytułu. Reklamację odrzucono powołując się znowu na przepisy OWUL, co do których zgłoszono zastrzeżenia (powinienem wysłać dokumenty w terminie, kiedy nawet nie byłem stroną). Ze swojej strony dołożyłem wszelkich starań, by proces przebiegł sprawnie, a masywne opóźnienia są po stronie SCM. Oprócz wielu maili, spędziłem na infolinii całe godziny próbując załatwić sprawę - bezskutecznie. Czuję dużą niesprawiedliwość i jestem zdeterminowany, by rozstrzygnąć spór choćby na drodze sądowej, jeśli zajdzie taka potrzeba. Uprzejmie proszę o kontakt.

Szanowny Panie, a czy ma Pan potwierdzenia wysłania uwag i zlozenia dokumentow ? Należałoby dobrze przeanalizować OWUL i zweryfikować co to były za uwagi

Kancelaria Prawna Radca Prawny Urszula Zych

Brylantowa 20a/2, 52-214 Wrocław

  • Odpowiedzi na pytania
Wróć na górę