Wybierz kategorię:
Potrzebuję:
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kwapień
Tadeusza Kościuszki 56/2, 40-047 Katowice
Chłodna 2a, 40-311 Katowice
Odpowiada w ciągu 24 godzin
15 minut rozmowy telefonicznej z prawnikiem, w celu uzyskania porady prawnej abyś mógł ze spokojem podjąć decyzję, jak postąpić w Twojej sprawie dalej. Prawnik odpowie na pytania i udzieli konkretnych informacji.
15 minut rozmowy telefonicznej z doświadczonym prawnikiem, w celu uzyskania porady prawnej abyś mógł ze spokojem podjąć decyzję, jak postąpić w Twojej sprawie dalej. Prawnik odpowie na pytanie i udzieli konkretnych informacji.
Zamów
Sawicki&Sawicki Adwokaci i Radcy Prawni SP
Jana Kasprowicza 20/3, 31-523 Kraków
Odpowiada w ciągu 5 godzin
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Odpowiada w ciągu 12 godzin
Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Stosio
Aleja Prymasa Tysiąclecia 145/149 lok. 95, 01-424 Warszawa
Mam do zapłaty fakture za dostawę towaru ale właściciel firmy zmarł co mam zrobić?
Chętnie pomogę, czy o dużą kwotę chodzi? Tel. 604183261
Kancelaria Radcy Prawnego Danuta Janiszewska
Komandorska, 69, 80-299 Gdańsk
Odpowiada w ciągu 11 godzin
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
L. Rydygiera 19/69, 30-695 Kraków
Witam, mam następujące pytanie: Jesteśmy mikro firmą, działalność gospodarcza , chcemy zakupić kosiarkę/traktorek do firmy , sprzedający przedstawił nam warunki jeśli kupujemy prywatnie to 3 lata gwarancji, jeśli na fakturę na firmę tylko 1 rok gwarancji.Czy takie postępowanie jest właściwe?? Kosiarka nie jest dla nas towarem handlowym, nie służy nam do pracy zawodowej, tylko do porządkowania terenu wokół magazynu firmy. Wiemy że od Nowego roku zmieniają się przepisy odnośnie takich małych firm jak nasza w związku ze zwrotami towarów, że firmy też będą mogły zwracać towary jak osoby prywatne w tej chwili. Czy może podczas zmiany tych przepisów, nie ma zmiany przepisów w stosunku do gwarancji?? (jeśli opisane wyżej są obowiązujące) Bardzo proszę o informację. Dziękuję.
Szanowni Państwo, istotnie, z dniem 1 stycznia 2021 w Kodeksie cywilnym pojawił się przepis art. 556[4] zgodnie z którym przepisy dotyczące konsumenta, z wyjątkiem art. 558 § 1 zdanie drugie, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przepis ten zbliża status jednoosobowych przedsiębiorców do konsumentów (różnica polega m. in. na możliwości modyfikowania postanowień kodeksowych w zakresie rękojmi). Tak wiec, jeśli zakup nie dotyczy bezpośrednio przedmiotu Państwa działalności gospodarczej to zasadniczo te same zasady powinny regulować sprzedaż "na fakturę" lub "prywatnie", z tą jednak różnicą że można modyfikować zasady dotyczące rękojmi -mogą się zatem Państwo zgodzić lub nie na propozycję sprzedawcy. Pozdrawiam.
Dzień dobry, Czy legalne jest prowadzenie działalności pod taką samą nazwa jaka jest już używana przez inną firmę zajmującą się podobna branżą i czy ma znaczenie czy to jest spółka czy działalności jednoosobowa ?
Dzień dobry, nie jest, w zasadzie nawet trudno byłoby w krótkiej darmowej informacji wymienić wszystkie problemy i niezgodności jakie takie działanie może spowodować, zatem tylko hasłowo i tytułem przykładu wymienię: problemy z rejestracją w CEIDG/KRS, przepisy k.c. o ochronie "firmy" przedsiębiorcy (tzw. prawo firmowe), przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Pozdrawiam.
Klientka chce zwrócić towar zamówiony w naszym sklepie internetowym, ponieważ otrzymał produkty ze starym wzorem opakowania, a na zdjęciu ze strony internetowej pokazany jest nowy wzór (korzystamy jedynie ze zdjęć udostępnionych przez producenta). Sam produkt niczym się nie różni, klientka uważa, że w tym przypadku może dokonać zwrotu na zasadzie rękojmi i powinniśmy pokryć koszty odesłania jej zamówienia. Czy powinniśmy zwrócić towar na nasz koszt, czy powinna go ponieść klientka, jak w przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny?
Szanowni Państwo, zagadnienie o którym piszecie jest przedmiotem regulacji art. 561 (2) § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć "rzecz wadliwą" do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. § 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad. Co ciekawe, przepis ten dotyczy jedynie rzeczy "WADLIWEJ" - w a tym przypadku mamy do czynienia jak Państwo piszecie z towarem pełnowartościowym, więc można przyjąć że koszt wysyłki pokrywa tu konsument, chyba że oczywiście coś innego wynika z treści Państwa regulaminu sklepu on-line. Pozdrawiam.
Dzień dobry! Czy mogę prosić o pomocy z napisaniem regulaminu serwisu internetowego?
Dzień dobry, tego typu usługi są jedną ze specjalności mojej kancelarii, zapraszam do współpracy !
Kancelaria Adwokacka Adwokat dr Arkadiusz Polański
Planty 16c/6a, 25-502 Kielce
Jeżeli dekarz wykonał pracę nieestetycznie. Tj. Powyginana blacha na dachu. To czy muszę akceptować pracę i się z nim rozliczać. Czy mogę zarządzać wymiany i założenia prostej blachy.
Nie musi Pan/Pani akceptować wykonania usługi. Można oczywiście zażądać wykonania usługi w prawidłowy i estetyczny sposób, zgodny ze sztuką. Moja Kancelaria zajmuje się tego rodzaju sprawami. Zapraszam do skorzystania z moich usług. Kontakt tel. 782 082 575, e-mail: drapolanski@gmail.com. Pozdrawiam serdecznie.
Jestem nauczycielem przedszkola publicznego, dyrektor przebywa na zwolnieniu lekarskim i wyznaczył mnie do pełnienia obowiązków zastępcy. Wydaje mi się że są pewne nieprawidłowości w prowadzeniu przedszkola. W związku z tym pełniąc obowiązki zastępcy za co i od kiedy ja będę odpowiadał ,czy może żądać przeprowadzenia kontroli przed przejęciem obowiązków zastępcy. Bo organ prowadzący powierza pełnienie obowiązków dyrektora (przy braku wicedyrektora), i nie można odmówić wykonania tego polecenia w myśl ustawy o systemie oświaty. Z góry dziękuję za odpowiedz.
proszę w takim razie nieprawidłowości zapisać. Odpowiadać Pan może od dnia przejecia obowiązkó do dnia ich oddania. Nieprawidłowości w takim razie można zgłosić i omówić z dyrektorem. Warto jednak w odpowiedni sposób to udokumentować. Moja kancelaria zajmuje się tego typu sprawami, zapraszam do kontaktu pod nr tel. 782 082 575, e-mail: drapolanski@gmail.com. Zapraszam
Kancelaria adwokacka adw. Lilianna Skiba
Warszawska 95A, 05-092 Łomianki
Burakowska 16A lok. 79, 01-066 Warszawa
Kancelaria Radcy Prawnego Bartłomiej Skiba
Suraska 1 lok. 101, 15-093 Białystok
Odpowiada w ciągu 7 godzin
Kancelaria Radców Prawnych M. Rusiecki, M. Szymkiewicz, R. Kurek sp.p.
Świętojańska 66/4, 81-393 Gdynia
Odpowiada w ciągu 8 godzin