Zwrot towaru. Paragon.

Pytanie z dnia 07 maja 2021

Czy sklep może domagać się ode mnie oryginalnego paragonu za zakup sukienki dokonany w butiku online podczas gdy sukienke zwróciłam w terminie 14dni, dołączyłam formularz zwrotu do którego dołączyłam ksero paragonu, za zakup zapłaciłam przelewem bezpośrednio z mojego konta. Mam konwersacje ze sklepem w której wysłałam zdjęcie screen zamawianego produktu, screen potwierdzenia przelewu itd. Jeśli mam rację iż nie mam obowiązku wysłania paragonu jakim przepisem się posłużyć. Na marginesie wczoraj minął termin zwrotu środków.

Dzień dobry, sprzedający nie ma prawa żądać od Pani jako konsumentki oryginału dowodu zakupu reklamowanej rzeczy. względnie rzeczy która była przedmiotem umowy od której Pani odstąpiła. Sprawę może Pani zgłosić do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów, który działa w każdym mieście lub powiecie, dane teleadresowe znajdzie Pani łatwo w sieci. Pozdrawiam,

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 maja 2021 14:29 Zmodyfikowano dnia: 7 maja 2021 14:29 Obejrzało: 266 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Zwrot paragonu nie jest konieczny dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość, stawiając takie warunki sklep narusza prawo konsumenckie; należy wysłać wezwanie do zapłaty ceny zwróconej rzeczy, można także powiadomić rzecznika ds. konsumenckich o takiej sytuacji.

Odpowiedź nr 2 z dnia 7 maja 2021 15:01 Zmodyfikowano dnia: 7 maja 2021 15:01 Obejrzało: 265 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.