Pytanie z dnia 31 października 2018

Witam,
w dniu 20 września 2018 dokonałam przez Internet zakupu tapety od firmy, która jednocześnie jest producentem tej tapety. Zgodnie z uzgodnieniami mailowymi tapeta miała być wykonana z wysoce odpornego materiału - dwukrotnie laminowanej flizeliny, która wg deklaracji sprzedawcy/producenta jest bardzo odporna na mycie i ścieranie. Podczas montażu tapety okazało się jednak, że nie dysponuje ona deklarowanymi właściwościami i nie jest odporna ani na zmywanie, ani tym bardziej na ścieranie. Przetarcie tapety miękką wilgotną gąbką sprawia, że tapeta traci kolor w miejscu mycia, a jej wierzchnia warstwa mechaci się, "roluje się", zachowuje się jak papier. O fakcie tym niezwłocznie poinformowałam spfrzedawcę mailowo, licząc, że zaproponuje jakieś rozwiązanie tej sprawy, satysfakcjonujące obie strony, gdyż produktu nie takiej jakości oczekiwała i nie takie deklaracje mi złożono.
Nie otrzymałam odpowiedzi ani na ten, ani na kolejny mail z przypomnieniem o problemie. Firma również nie odbierała moich telefonów, ani nie oddzwaniała.
Zdecydowałam się złożyć pisemną reklamację powołując się na rękojmię prosząc o zwrot zapłaconej kwoty. Reklamację wysłałam w dniu 17/10/2018 listem poleconym priorytetowym za potwierdzeniem odbioru zarówno na adres siedziby, jak i adres z paragonu. Pod adresem siedziby w dniu 23 października zostawiono awizo, pod adresem z paragonu na stronie udostępnionej przez PP do śledzenia przesyłek podano informację, że 22 października przesyłka została doręczona, natomiast pod datą 30 października widnieje informacja o powtórnym awizo. Zadzwoniłam do urzędu pocztowego, który dostarczał przesyłkę, aby wyjaśniono mi, jak należy rozumieć te sprzeczne statusy i Pani, z którą rozmawiałam stwierdziła, że statusy mogą sugerować, że przesyłka faktycznie została odebrana przez odbiorcę, jednak uznał, że nie życzy sobie jej odbierać i ją zwrócił, a teraz zostawiono awizo.
Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jak mogę dochodzić swoich roszczeń, kiedy Sprzedawca nie odbiera moich telefonów, nie odpisuje na moje maile, nie odbiera moich przesyłek? Jak mogę reklamować towar, który ewidentnie ma wady fizyczne?

Pozdrawiam
Anna

Niech Pani odstąpi od umowy żądając zwrotu pieniędzy, a towar odeśle firmie. Jeśli nie zareagują to trzeba złożyć pozew do sądu o zapłatę.

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 października 2018 17:23 Zmodyfikowano dnia: 31 października 2018 17:23 Obejrzało: 435 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry Pani, Proszę o odpowiedź, jakie rozwiązanie byłyby dla Pani najbardziej satysfakcjonujące. Czy zawarła Pani umowę jako konsument? Przedsiębiorca ma 30 dni czasu na udzielenie odpowiedzi na reklamację konsumenta. Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania oznacza uznanie reklamacji. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień http://www.adwokat-katowice.com.pl http://www.rozwod-adwokat.com.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 2 listopada 2018 08:57 Zmodyfikowano dnia: 2 listopada 2018 08:57 Obejrzało: 424 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.