Pytanie z dnia 22 marca 2017

Witam, czy stowarzyszenie posiadające osobowość prawną prowadzące szkołę niepubliczną - korzysta z budynku należącego do gminy i finansowane z subwencji państwowej ma obowiązek udostępniania informacji publicznej czyli sprawozdania finansowego, statutu, protokołów z zebrań członków. Mamy podejrzenie o niegospodarność. Jak sformułować taki wniosek? Jaką ustawą

W mojej ocenie stowarzyszenie musi udzielić Panu informacji publicznej. Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 marca 2017 16:08 Obejrzało: 246 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, stowarzyszenie wykonuje zadania publiczne w zakresie edukacji, a także korzysta z majątku samorządowego i Skarbu Państwa, dlatego będzie w tym zakresie zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej. Być może umieściło już te informacje w Biuletynie Informacji Publicznej albo złożyło do akt Krajowego Rejestru Sądowego które są prowadzone przez Sąd Rejonowy właściwy ze względu na siedzibę stowarzyszenia i są dostępne dla wszystkich do przeglądania? Można się również zwrócić o udostępnienie informacji publicznej w dowolnej formie (na przykład mailowo, telefonicznie, pisemnie, ustnie), byle było jasne o jakie informacje chodzi i kto ich żąda. W komentarzach podnosi się, że "pismo takie powinno więc zawierać wskazanie imienia, nazwiska wnoszącego (ewentualnie nazwy), adresu, treść jego żądania oraz podpis ". Wniosek formułuje się w oparciu o ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odpowiedź nr 2 z dnia 22 marca 2017 16:56 Obejrzało: 244 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.