Umowa na wykonanie usługi.

Pytanie z dnia 30 listopada 2020

Witam
Jesteśmy firma usługową montaż balustrad szklanych.
Spisalismy z klientem umowe o świadczenie uslug w marcu 2020 byla zapłacona zaliczka 50 procent termin wykonania balustrady 28.06.2020. Z winy klienta montaż był nie możliwy ponieważ nie mieli wykonanych schodów co uniemozliwialo pomiary i dalsze prace. oczywiście bylismy w kontakcie z klientem oraz wykonawca schodów. Teraz klient pokonczyl etapy budowy ktorej juz dawno powinien skonczyc i wymaga montażu na juz. A mamy inne zobowiazania ktore musimy wykonac w terminie. Zarzucając oszustwo i straszy policja. Jakie mamy prawa jako zleceniobiorca?

Dzień dobry, aby można było udzielić rzetelną poradę, konieczna jest analiza zawartej z klientem umowy. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 grudnia 2020 09:57 Zmodyfikowano dnia: 1 grudnia 2020 09:57 Obejrzało: 246 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Na wstępie należy powiedzieć, że w opisywanym przypadku będziemy mieli do czynienia raczej z umową o dzieło ( umową rezultau) aniżeli z umową zlecenie (umową starannego działania). Dlatego stosuję przepisy o umowie o dzieło a stanowią one, że zamawiający nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo niewykonania dzieła, jeżeli przyjmujący zamówienie był gotów je wykonać, lecz doznał przeszkody z przyczyn dotyczących zamawiającego. Jednakże w wypadku takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu niewykonania dzieła, na przykład koszt nabycia materiałów niezbędnych do jego wykonania. A więc ma Pan roszczenie o zapłatę nawet w sytuacji, gdyby nie wykonał Pan swojej pracy. Ponadto jeżeli do wykonania dzieła potrzebne jest współdziałanie zamawiającego, a tego współdziałania brak, przyjmujący zamówienie może wyznaczyć zamawiającemu odpowiedni termin z zagrożeniem, iż po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Terminu pewnie Pan żadnego nie wyznaczył, ale ustawodawca właśnie Panu daje ten przywilej. Można więc wyznaczyć zamawiającemu termin, jaki jest odpowiedni dla Pana i przesłać zamawiającemu listem poleconym, wskazując dodatkowo na powyższe. Zgodnie z art. 486 kodeksu cywilnego zawsze będzie Pan miał również roszczenie o naprawienie szkody wynikłej ze zwłoki. Warto też przeczytać dokładnie umowę, gdyż w wielu przypadkach poza przepisami bezwzględnie obowiązującymi, stanowi ona pierwszeństwo w regulowaniu stosunków prawnych pomiędzy stronami.

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 grudnia 2020 13:01 Zmodyfikowano dnia: 1 grudnia 2020 13:01 Obejrzało: 241 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. W opisanej sprawie Państwa uprawnienia zależą od szczegółowych zapisów zawartej z klientem umowy. Aby móc odpowiedzieć na zadane pytanie konieczna byłaby zatem jej analiza. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 3 z dnia 1 grudnia 2020 13:08 Zmodyfikowano dnia: 1 grudnia 2020 13:08 Obejrzało: 241 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Konieczna będzie analiza umowy, którą Państwo podpisaliście. Skoro nie było żadnego kontaktu od zamawiającego, to tak naprawdę można starać się o przedłużenie terminu na wykonanie usługi. Zapraszam do kontaktu m.kozlowski@ewslegal.pl, tel 531 374 466, radca prawny Marcin Kozłowski.

Odpowiedź nr 4 z dnia 3 grudnia 2020 01:12 Zmodyfikowano dnia: 3 grudnia 2020 01:12 Obejrzało: 238 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.