Umowa kredytowa. Umowa cesji praw z polisy ubezpieczeniowej.

Pytanie z dnia 16 września 2020

Posiadam umowę kredytową z bankiem BPH, który został przejęty konkretnie przez Pekao sa. Nowy właściciel banku podsuwa mi do podpisania nową umowę cesji praw z polisy ubezpieczenia. Nie chcę jej podpisać, gdyż jej treść jest zdecydowanie mniej korzystna w stosunku do pierwotnej umowy o czym bank pisemnie powiadomiłem. Obecnie bank zmienił taktykę i nie odbiera ode mnie polisy ubezpieczeniowej w związku z faktem, że nie chcę podpisać nowej, krzywdzącej umowy. Bank tym samym twierdzi, że nie wypełniam zobowiązania z umowy kredytowej nie dostarczając narzuconego przez bank zabezpieczenia. Bank odrzucił reklamacje i odwołania nie odnosząc się do mojego stanowiska a przedstawiając jedynie swoje. Moim celem nie jest kontynuowanie sporu a podpisanie nowej umowy cesji na przynajmniej zbliżonych warunkach które zawarłem z poprzednim bankiem. Poszukuję pomocy porady, czy jest szansa na pozasądowe rozstrzygnięcie sporu. Nie mam roszczeń finansowych wobec banku tylko nie mogę pogodzić się z faktem nadużywania pozycji banku jako dużej instytucji finansowej przeciwko klientowi detalicznemu.

Dzień dobry w odpowiedzi na Pańskie zapytanie, wskazujemy iż zdecydowanie ma Pan rację, Bank nie może odgórnie narzucać zmiany lub podpisania nowej umowy cesji praw z polisy ubezpieczenia, a także żadnej innej umowy, tym bardziej że postanowienia proponowanej umowy są sporządzone jednostronnie przez stronę Banku. Warto wskazać, iż właściwym organem do zgłoszenia niniejszej sytuacji jest Rzecznik Finansowy oraz Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które reagują na tego rodzaju działania dokonywane, przede wszystkim ze strony Banku w stosunku do klientów detalicznych. Zwracamy również uwagę na możliwość rozwiązania problemu związanego z nie odbieraniem polisy ubezpieczeniowej poprzez wysłanie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru zawierającego podpisaną umowę cesji praw polisy ubezpieczeniowej na poprzednich warunkach celem wykazania, iż to po stronie banku widnieje problem z przedłużeniem umowy cesji. W razie dalszych problemów z Bankiem lub konieczności szczegółowego przeanalizowania sytuacji zapraszamy do Kontaktu z naszą Kancelarią.

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 września 2020 11:24 Zmodyfikowano dnia: 22 września 2020 11:24 Obejrzało: 303 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.