Wycena porady w sprawie odzyskania pieniedzy.

Pytanie z dnia 26 maja 2022

Dzień dobry.

Zwracam się z prośbą o oszacowanie moich szans na odzyskanie pieniędzy od przestępcy i wycenę możliwość podjęcia się mojej sprawy
Poniżej przedstawiamy opis sprawy.

Zadzwoniono do mnie z rzekomo z banku (numer tel z którego dzwoniono był zgodny z numerem podanym na stronach banku u w telefonie wyświetlał mi się jako bank PKO w pierwszej chwili nie rozumiałam i zawahał się, ale fakt, że dzwoniono do mnie z numeru banku bezwzględnie mnie zmylił i uwierzyłam, że zdarzenie może być prawdziwe) mówiąc, że ktoś chciał wykonać przelew, że się włamał na moje konto i Bank zablokował tą transakcje, ponieważ podejrzany, którego przedstawiono Dariusz Nowacki widnieje jako oszust.
Powiedziano mi, że w ramach bezpieczeństwa połączy się ze mną konsultant i pomoże mi w zabezpieczeniu konta. Pierwsza osobą która do mnie dzwoniła przedstawiła się jako Andrzej Nowa specjalista do spraw bezpieczeństwa nr kadrowych 272300.
Następnie zadzwoniła do mnie kolejna osoba również z numeru infolinii banku przedstawiająca się jako Ewa Lojko. Poprosiła bym zainstalowała aplikacje Team Viewer Quick Support która mnie ochroni i moje pieniądze .
Nie sądząc że jest to oszustwo zainstalowałam aplikacje. Połączono się ze mną zdanie. Potem pani była ze mną cały czas na linii. Kazała mi sprawdzić swoje dane na stronie banku, pytałam mnie czy mam dokumenty (kategorycznie zabroniła mi cokolwiek mówić o swoich danych -to mnie tym bardziej zmyliło i utwierdziło w błędnym przekonaniu prawdziwości tego zdarzenia). Po sprawdzeniu wszystkiego. Mówiono mi, że teraz zmienią mi kartę i potrzebują numeru mojej. Ja nieświadoma zagrożenia i w ogóle nie spodziewająca się konsekwencji w nerwach podałam 12 pierwszych cyfr mojej karty. Potem przysyłane były do mnie wiadomości z banku (powiedziano mi, że te transakcje były wykonywane przez włamywacza i że teraz trzeba anulować błędy). Potem częściami rzekomo przenoszono moje pieniądze na nową kartę. Wszystko co było do mnie mówione było bardzo realistyczne. Dałam się oszukać zupełnie nie świadomie moje działania były sterowane przez Osobę, która ze mną rozmawiała. Zapewniano mnie i wysłano na tym czasie w anydysku numer sprawy jaką będzie toczyła policja kazano mi zapisać ten numer. Twierdzono że na drugi dzień w banku będzie już czekać na mnie nowa karta. Zbrano mi prawie 28 tysięcy to nie były wszystkie pieniądze z konta. Dopiero po powrocie męża uświadomił mi co zrobiłam i że zostałam oszukana. Od razu zadzwoniłam do banku i zablokował swoje konto i kartę. A także złożyłam reklamacje w banku. Na drugi dzień sprawdza znów do mnie dzwonił by mnie okraść z reszty pieniędzy. Próbowałam nagrać rozmowę jednakże mój telefon nie posiada takiej opcji.
Jestem zdruzgotana całą tą sytuacją nie mogę uwierzyć, że tak mnie zmanipulowano.
Bank odrzucił moja reklamacje argumentując ,że transakcje były przeprowadzone poprawienie i pouczając mnie o tym ,że zaistniała sytuacja jest przytoczona na stronie banku .

Z poważaniem Karolina

Sz.Pani Proszę o podanie mi swojego adresu e-mail - udzielę Pani odpowiedzi oraz podam wycenę. Moja Kancelaria Adwokacko - Radcowska prowadziła i prowadzi szereg podobnych spraw. z poważaniem : adw Janusz Sawicki janusz.sawicki@adwokatura.pl tel : 501-864-044

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 maja 2022 11:11 Zmodyfikowano dnia: 26 maja 2022 11:11 Obejrzało: 169 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, sprawa nie będzie prosta, lecz nie jest też beznadziejna, równolegle ze sprawą karną, która jak zakładam, już się toczy wskutek zawiadomienia Policji o oszustwie (w ramach procesu karnego możliwe jest dochodzenie naprawienia szkody od sprawcy), słusznym byłoby podjęcie próby odzyskanie tych środków także od banku, mając na względzie fakt, że w myśl ustawy o usługach płatniczych, na banku jako dostawcy usługi płatniczej ciąży obowiązek udowodnienia, iż transakcja płatnicza została autoryzowana przez płatnika (czyli Panią), pozdrawiam (kancelaria@podgorski-radca.pl, 503313013)

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 maja 2022 19:21 Zmodyfikowano dnia: 26 maja 2022 19:21 Obejrzało: 168 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.