Pytanie z dnia 04 listopada 2018

Witam, otrzymałam wiadomość, z Firmy DHL, że moja przesyłka jest droższa i jeśli nie dokonam opłaty to anulują moje zamówienie i podany był link ułatwiający dopłatę. Kliknęłam w ten link, przekierowano mnie na stronę banku, wybrałam swój i poprzez potwierdzenie danych dokonano przelewu. Później nie moglam się zalogować już na bank. Zadzwoniłam więc na infolinię z pytaniem "dlaczeg?". Stwierdzili, że niby oni zablokowali konto, bo nie podobały im się transakcje, które niby wykonuje. Okazało się ,że ktoś przejął kontrolę nad moim kontem i dokonał dwóch przelewów na łączną kwotę 14900 zł. Pomimo nalegania na infolinii,że to nie ja dokonałam przelewów i prośby o ich anulowanie, nie doszło do skutku, stwierdzono, że przelewy już wyszły. Podano mi tylko dane osoby, której to niby ja wysłałam pieniądze. Przyszło mi pismo z banku z jakich IP dokonano przelewów, żaden nie należy do mnie. Tego samego dnia sprawę zgłosiłam na Policję. Trwa dochodzenie. Zajęła się tym Prokuratura. Czy w tym przypadku składać reklamację do banku?Jeśli tak, to jak ona powinna wyglądać?Czy już teraz, czy czekać na dalszy rozwój sytuacji z Prokuratury?

Dzień dobry, reklamację może Pani złożyć, ale raczej nikłe szanse, że zostanie uwzględniona. Maila zapewne nie otrzymała Pani z dhl, tylko padła ofiarą oszustwa, mimo że tyle się mówi, aby nigdy w takie linki nie wchodzić. Jedyna szansa, że postępowanie karne doprowadzi do ujęcia sprawcy. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 listopada 2018 13:39 Zmodyfikowano dnia: 5 listopada 2018 13:39 Obejrzało: 329 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani. Na pewno należy sprawdzić czy komputer z którego wykonano przelew nie został zainfekowany. Wydaje się, iż padła Pani ofiarą ataku - DHL nie wysyła informacji o jakich Pani mówi. Z tego komputera proszę nie korzystać do chwili jego wyczyszczenia - zagrożone są wszystkie hasła i konta bankowe na tym komputerze. Używając innego komputera powinna Pani pozmieniać wszystkie hasła do wszystkich kont, z których Pani korzystała na starym komputerze. Co do reklamacji to zasadne wydaje się jej napisanie, jednakże bez zaznajomienia się dokładnie z Pani sprawą nie sposób wskazać co należałoby w tej reklamacji napisać. Należy uważać bowiem aby nie przyznać się do zachowania, które zgodnie z regulaminem banku uniemożliwia uznanie reklamacji za skuteczną. W związku z powyższym sugerowałbym kontakt z adwokatem, aby sporządzić reklamację w sposób odpowiedni oraz aby dopilnował postępowania karnego.

Odpowiedź nr 2 z dnia 5 listopada 2018 14:45 Zmodyfikowano dnia: 5 listopada 2018 14:45 Obejrzało: 327 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.