Pytanie z dnia 18 czerwca 2020

Witam.
Moja babcia trafiła na oddział wewnętrzny do szpitala kilka dni temu. Z powodu sytuacji z Covid odwiedziny są oczywiście niemożliwe, babcia jako osoba świadoma i częściowo samodzielna (chodząca, jednak w wyniku pogorszenia stanu zdrowia przed przyjęciem do szpitala, na oddziale leży jedynie i ma zakaz wstawania) jest zdana jedynie na kontakt telefoniczny. Jak wiadomo, starsza chora osoba, która w dodatku przyjmuje leki na depresję, tak samo jak pomocy medycznej, potrzebuje kontaktu z bliskimi dla zachowania dobrej kondycji psychicznej. Wczoraj (17.06.2020) prawdopodobnie rozładował jej się telefon, gdyż numer jest niedostępny, babcia nigdy nie wyłącza telefonu. Dwukrotnie dzwoniłam do pielęgniarek na oddział z prośbą o podłączenie telefonu do ładowarki. Obie prośby zostały zignorowane. Wydawać się to może błahe, ale bardzo zależy mi na kontakcie z babcią, jej też jest to bardzo potrzebne, a odwiedziny są niemożliwe. Dodam, że z relacji babci wiem, iż stolik przyłóżkowy, na którym są babci rzeczy, w tym telefon, często jest odsuwany na taką odległość, która uniemożliwia jej dosięgnięcie do rzeczy.
Czy w opisanej sytuacji mamy do czynienia z nieposzanowaniem praw pacjenta lub zaniedbaniem ze strony personelu? Czy kontakt z Rzecznikiem Praw Pacjenta może okazać się pomocny?

Z góry dziękuję za pomoc.

Witam, zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i RPP pacjent szpitala ma prawo do kontaktu telefonicznego z osobami bliskimi (obok kontaktu osobistego, który z uwagi na obecny stan epidemii może być ograniczony, jak i korespondencyjnego). Tak, kontakt z Rzecznikiem Praw Pacjenta może być pomocny, niemniej sugeruję, aby w pierwszej kolejności skierować prośbę do dyrekcji szpitala o umożliwienie kontaktu telefonicznego z sposób przez Pani/Pana opisany. Kontakt z osobą bliską jest bardzo ważny dla procesu leczenia. Pozdrawiam, r. pr. Maciej Nowakowski (www.zakazeniaszpitalne.pl)

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 czerwca 2020 17:28 Zmodyfikowano dnia: 18 czerwca 2020 17:28 Obejrzało: 1093 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.