Pytanie z dnia 20 stycznia 2022

W dniu 7 stycznia 2021 roku znalazłem ogłoszenie na OLX o sprzedaży telefonu komórkowego Samsung S21 Ultra.
Sprzedawca wysłał do wglądu fakturę zakupu telefonu.
Zacząłem negocjować cenę i prosiłem o wysyłkę przez serwis Olx z ochroną kupującego na co sprzedawcą się nie zgodził. Jego warunkiem była przedpłata na konto bankowe, po czym on zobowiązywał się od razu wysłać telefon firmą kurierską DPD.
9 stycznia 2021 roku zrobiłem przelew o kwotę 3000 złotych (trzy tysiące złotych) tak jak było umówione na podane im dane:
Krzysztof Czesław Kubiak
Nr konta. 93 1240 6247 1111 0011 1079 8573
Woryny 60, 11-220 Woryny

Zanim zrobiłem przelew, sprzedawca zaczął opowiadać o awarii w banku i o tym że najlepiej jakbym podał mu kod BLIK, a on podjedzie do bankomatu wypłacić pieniądze. Na taką opcję od razu się nie zgodziłem i zrobiłem klasyczny przelew.
10 stycznia sprzedawca znowu opowiadał o awarii banku i o tym że lepiej jak mu podam kod BLIK. Zadzwoniłem do banku PEKAO, konsultant sprostował informację i powiedział że w tych dniach nie było żadnych usterek w banku.
Później sprzedawca jednak potwierdził że dostał pieniądze, natomiast zaczął opowiadać że poczta jest zamknięta i że wyśle w dniu kolejnym (11 stycznia). Później napisał że jego żona zamówiła kuriera na 9:00 11 stycznia. Zapewniał że paczka będzie ubezpieczona i wysłana, a ja dostanę numer lista przewozowego. Nie zgodziłem się na to i poprosiłem wysłać natychmiast paczkomatem Inpost 24h. Sprzedawca odmówił i znowu zapewnił że 12 stycznia paczka będzie już u mnie

12 I 13 stycznia numer sprzedawcy był wyłączony i żadna paczka nie przyjechała

14 stycznia sprzedawca na chwilę włączył telefon. Napisałem mu że zgłaszam sprawę na policję na co on odpowiedział że niby paczka była wysłana. Numeru śledzenia paczki znowu nie podał. Od tamtego momentu telefon zawsze jest wyłączony.

Paczki od sprzedawcy nie dostałem po dzień dzisiejszy. Mój bank wysłał prośbę na jego konto bankowe o zwrot pieniędzy, ale sprzedawca zwrotu nie dokonał.

17 stycznia znalazłem nowe ogłoszenie tego samego telefonu. Numer Imei oraz zdjęcie faktury było identyczne, co wskazuję na to że zostałem oszukany. Tę ogłoszenie było podane pod Imieniem Ewelina. Wtedy ostatecznie upewniłem się że to było oszustwo i że ta osoba nadal próbuje oszukiwać ludzi.

Dzień dobry, a jakie ma Pan pytanie ? Czy złożył Pan zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ? Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 stycznia 2022 09:43 Zmodyfikowano dnia: 20 stycznia 2022 09:43 Obejrzało: 304 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, jakie jest pytanie?

Odpowiedź nr 2 z dnia 20 stycznia 2022 12:14 Zmodyfikowano dnia: 20 stycznia 2022 12:14 Obejrzało: 304 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.