Uszkodzone meble w trakcie transportu.

Pytanie z dnia 20 maja 2021

Dzień dobry trzy miesiące temu zamówiłem meble kuchenne na wymiar. Z Polski do Holandii meble zostały dostarczone trzy tygodnie temu. Nie skączone porysowane jednym słowem nie ma kuchni bo nie idzie z niej korzystać. Człowiek oczywiście obiecuję że to naprawi ale na dzień dzisiejszy nie zrobił nic po za obietnicą. Meble kosztowały 12000tys zł. Jak mamy dziś szukać pomocy gdzie się udać itp. Bardzo proszę o odpowiedź. Marcin Zega

Dzień dobry, Jest kilka możliwości. Może Pan np. skierować pismo do wykonawcy zgłaszając roszczenia na podstawie rękojmi i wyznaczając termin do ich wykonania. Może Pan żądać np. naprawy, wymiany, obniżenia ceny, albo odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 maja 2021 17:00 Zmodyfikowano dnia: 20 maja 2021 17:00 Obejrzało: 291 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, jeśli w sprawie prawem właściwym będzie prawo polskie wówczas może Pan skorzystać z instytucji rękojmi odnoszącej się do wad wykonanego dzieła czyli zamówionych mebli kuchennych na wymiar. Jeśli zamówione meble mają wady należy wezwać wykonawcę (przyjmującego zamówienie) do niezwłocznego usunięcia wad. Można również rozważyć złożenie oświadczenia o obniżeniu ceny bądź odstąpienia od umowy. Istotnym jest żeby w sprawie wpierw poczynić ustalenia co do przedmiotu umowy oraz zakresu ustalonych i wykonanych prac. Zapraszam do współpracy. Z uszanowaniem, Michał Muchowicz - Radca Prawny (793 66 77 75; m.muchowicz@ksiazkiewicz-muchowicz.pl).

Odpowiedź nr 2 z dnia 20 maja 2021 18:23 Zmodyfikowano dnia: 20 maja 2021 18:23 Obejrzało: 288 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.