Umowa na wykonanie usługi stolarskiej.

Pytanie z dnia 30 września

Witam. W maju podpisalam umowę ze stolarzem na wykonanie mebli w całym mieszkaniu. Montaż miał trwać od początku lipca do jego końca, zapłaciłam 90% kwoty. W trakcie zgłaszałam usterki, których stolarz nie brał pod uwagę mówiąc,że wszystko jest ok. Skończyło się na rzeczoznawcy, który potwierdził źle wykonane meble. Stolarz zaakceptował te uwagi, po czym wyznaczył sobie termin miesięczny na poprawę (do 5go października).Od tej pory nic nie jest poprawione i wiem, że nie zdąży, bo jest sporo wad (w tym demontaż kuchni i wady lakiernicze). Czy ja mam jakieś opcje w tej sytuacji? Pozdrawiam

Sz.Pani W takim wypadku może Pani albo odstapić od umowy albo domagać sie obniżenia ceny dzieła.Zalecam Pani to drugie rozwiązanie. Obniżenie wynagrodzenia za dzieło Mniej komplikacji niż odstąpienie od umowy wywołuje skorzystanie z prawa do obniżenia wynagrodzenia. Można je zastosować niezależnie od tego, czy wada jest istotna, czy nieistotna. Obniżone wynagrodzenie powinno pozostawać w takiej proporcji do wynagrodzenia wynikającego z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Aby skorzystać z prawa do obniżenia wynagrodzenia, zamawiający powinien złożyć wykonawcy oświadczenie o obniżeniu wynagrodzenia. Nie jest potrzebna zgoda wykonawcy ani aneks do umowy. W oświadczeniu należy wskazać nowe, obniżone wynagrodzenie. Wykonawca - podobnie jak w przypadku odstąpienia od umowy - może jednak zablokować obniżenie mu wynagrodzenia. Musi w tym celu niezwłocznie i bez nadmiernych dolegliwości dla zamawiającego albo usunąć wadę, albo wymienić dzieło na wolne od wad. Mogę zająć się całą sprawą jesli nie ma Pani swojego prawnika. z poważaniem : adw Janusz Sawicki janusz.sawicki@adwokatura.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 października 2022 11:18 Zmodyfikowano dnia: 3 października 2022 11:18 Obejrzało: 37 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, tak, jak najbardziej. Może się Pani powołać na przepisy o rękojmi, który pozwalają na domaganie się od stolarza, który wykonywał prace, naprawy stwierdzonych usterek lub obniżenia wysokości ceny. Z poważaniem r.pr. Michał Mikołajczak, tel.: 692 326 880, e-mail: michal.mikolajczak@mm-kancelaria.com, www.mm-kancelaria.com

Odpowiedź nr 2 z dnia 3 października 2022 11:22 Zmodyfikowano dnia: 3 października 2022 11:22 Obejrzało: 37 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, w pierwszej kolejności wezwałabym pisemnie, oficjalnie stolarza do wykonania poprawek, które de facto przecież uznał. Napisałabym, że w przeciwnym razie zleci Pani te poprawki do wykonania komuś innemu, a jego obciąży kosztem. Adw. Elżbieta Walczak, www.walczaklegal.com, tel. 662 069 190

Odpowiedź nr 3 z dnia 3 października 2022 11:24 Zmodyfikowano dnia: 3 października 2022 11:24 Obejrzało: 37 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.