sprzedaż wadliwych opon,odpowiedzialność sprzedawcy

Pytanie z dnia 01 lutego 2019

Dzień dobry
Sprzedawca sprzedał wadliwe ( koślawe, krzywe) opony samochodowe klientowi i nie wydał w trakcie sprzedaży paragonu lub faktury. Nie była to sprzedaż online.Gwarancja na opony wynosiła 2 lata. Po 4 miesiącach użytkowania opon klient zareklamował wadliwe opony, sprzedawca sklepu przyją opony i odesłał je rzekomo z reklamacją do producenta opon.Po pewnym czasie przyszła odpowiedź, że winny jest klient, gdyż zniszczył opony jeżdżąc samochodem. Opony były ewidentnie wadliwe i nie zostały zniszczone przez ich użytkowanie. W obecnej sytuacji sprzedawca sklepu umywa ręce, odsyła klienta do producenta opon, twierdząc, że to nie jego sprawa. Co w takim przypadku, kto odpowiada za wadliwe opony i źle wydaną opinie reklamacji: sprzedawca sklepu, czy producent opon. Jak dochodzić swoich praw. I co w przypadku gdy sprzedawca nie wydał paragonu lub fakturu i nie poczówa się z tego tytułu do odpowiedzialności. Proszę o pomoc.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.