Reklamacja usługi naprawy auta

Pytanie z dnia 06 października 2019

Oddałem samochód do naprawy po tym jak jechałem i samochod poprostu zgasł. Mechanik stwierdził, że pękł wałek rozrządu co za tym idzie również głowica była do planowania, zawory i inne elementy gdzie łączny koszt naprawy wyniósł ok 4500 zł. Części były od mechanika gdyż ma również sklep z częściami na wszystko zarządałem faktury co z początku stanowiło problem ale jednak takową otrzymałem. Samochód odebrałem w maju 2019 roku i po przejechaniu ok 4 tys kilometrów, dokładnie 5 miesięcy po odbiorze samochodu wystąpił identyczny problem, samochód zgasł podczas jazdy. Podejrzewam, że znów stało się to samo. I moje pytanie brzmi : Jakie i czy wogóle mam prawa do reklamacji od mechanika i czy mogę rządać od niego ponownej naprawy na jego koszt bądź czy mogę naprawić auto w innym warsztacie i zarządzać od niego opłacenia faktury. Dodam, że nie spisywalem żadnej umowy, jedyny dokument który posiadam to faktura na części i wykonana naprawę.

Sz.Panie W ramach rękojmi może Pan zażądać od mechanika ponownej naprawy na jego koszt jeżeli okaże się, iż wystąpiła wada części, których wymiany dokonał. Jeżeli odmówi powinien Pan od umowy odstąpić i zażądać zwrotu poniesionych kosztów części oraz naprawy a naprawę zlecić innemu warsztatowi. Jeżeli mechanik i w tym wypadku odmówi zapłaty - pozostaje droga sądowa. Radziłbym skorzystać z pomocy profesjonalisty ( adwokata,radcy prawnego ) z uwagi na skomplikowany charakter sporu i w celu uniknięcia błędu w formułowaniu swoich roszczeń oraz podstawy prawnej ich dochodzenia. Jeżeli nie ma Pan takowego - służę pomocą. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 października 2019 17:57 Zmodyfikowano dnia: 7 października 2019 17:57 Obejrzało: 572 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.