reklamacja sprzętu zakupionego w sklepie internetowym

Pytanie z dnia 14 maja 2019

Dzień dobry. Zakupiłem sprzęt w zestawie ze zużywającymi się dodatkami w sklepie internetowym poprzez Allegro. Po uszkodzeniu, oddaniu na gwarancję i przetrzymaniu przez gwaranta sprzętu ponad 60 dni - sklep wymienił sprzęt na nowy, inny, za moją dopłatą. Dostałem (po prośbach) paragon imienny na nowy sprzęt, na którego podstawie odstąpiłem od umowy (na mocy prawa odstąpienia do 14 dni).
Sklep wymaga zmniejszenia kwoty o dodatki od poprzedniego sprzętu lub dosłania dodatków, inaczej pieniędzy nie odda. Komplet nowego sprzętu został odesłany, kwota na fakturze jest jednoznaczna.

Czy sprzedawca ma prawo egzekwować dosłanie tych rzeczy i nie musi oddać pieniędzy, podpierając się:

"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami" art. 12 ust. 1 pkt 9."

Tym? Wydaje mi się, że wymiana została wykonana i sprzedawca próbuje wyciągnąć troszkę więcej. Nie ma to chyba nic wspólnego z nową umową.

Dziękuję, Michał

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.