reklamacja przesyłki kurierskiej

Pytanie z dnia 30 stycznia 2019

Witam, mam pytanie odnośnie reklamacji, a mianowicie wysłałem paczkę kurierem, paczka została zakwestionowana jako niestandardowa doliczono mi dodatkową opłatę, dnia 08,12,2019 złożyłem reklamację która już dawno moim zdaniem powinna zostać rozliczona a nie jest ponieważ minął okres 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Napisałem do przewoźnika że proszę o zwrot kwoty ponieważ czas na rozpatrzenie minął i według prawa jeżeli nie odpowiedzieli na reklamację to znaczy że się z nią zgadzają. W odpowiedzi otrzymałem taką informację według mnie jest niezgodna z prawem.

Dzień Dobry,

niestety nie otrzymaliśmy jeszcze decyzji przewoźnika w tej sprawie. Kwestia 30-dniowego terminu na odpowiedź na reklamację odnosi się do reklamacji z tytułu niewykonania/nienależytego wykonania umowy (utrata, ubytek, uszkodzenie, opóźnienie) lub reklamacji wezwania do zapłaty.
Poniższa reklamacja nie odnosi się do w/w sytuacji, a tym samym powoływanie się na 30-dniowy termin jest bezprzedmiotowe.Jednocześnie informujemy, że staramy się udzielać odpowiedzi na reklamacje w jak najkrótszym czasie.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.