Porada w sprawie rękojmi.

Pytanie z dnia 25 sierpnia 2022

Dzień dobry,
Klient zakupił u mnie w sklepie produkt. Po miesiącu od odebrania, stwierdził, że był wadliwy i chce skorzystać z rękojmi. W wiadomości zaznaczył, ze coś tam się "rozwaliło", czyli nie był to produkt wadliwy od początku. Czy mówimy tu o rękojmi czy jednak reklamacji? Dziękuję za pomoc

Dzień dobry, właściwie to to samo - rękojmia potocznie nazywana jest reklamacją.

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 sierpnia 2022 19:12 Zmodyfikowano dnia: 25 sierpnia 2022 19:12 Obejrzało: 110 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Wszystko zależy od tego, co dokładnie stało się z produktem, dlatego najlepiej zaproponować klientowi, by zgłosił reklamacje i przekazał Panu zakupioną rzecz do oceny czy rzeczywiście w chwili zakupu produkt mógł być wadliwy i w celu ustalenia prawdopodobnej przyczyną usterki. Klient może reklamować produkt korzystając z uprawnień rękojmianych i gwarancyjnych, przy czym uprawnienia gwarancyjne może realizować wobec gwaranta (zazwyczaj producenta rzeczy), a wobec sprzedawcy uprawnienia z rękojmi przysługują jeśli okaże się, że produkt jest niezgodny z umową tzn. już w chwili sprzedaży miał np. wadę fizyczną, która ujawniła się w trakcie użytkowania. Po zgłoszeniu reklamacji przez klienta jest 14 dni na jej rozpatrzenie, a po tym czasie uznaje się, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Sytuacja będzie nieco inna, jeśli nabywcą produktu był przedsiębiorca, a nie konsument. W razie potrzeby zapraszam do kontaktu. Chętnie pomogę. Pozdrawiam, Adwokat Julita Bylicka www.kancelariadlabiznesu.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 sierpnia 2022 09:05 Zmodyfikowano dnia: 26 sierpnia 2022 09:05 Obejrzało: 107 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.