Porada w sprawie odwołanego lotu i rekompensaty.

Pytanie z dnia 14 kwietnia 2022

Witam,
Moje pytanie dotyczy odwołanego lotu liniami Ryanair z Zadaru do Krakowa dnia 30.05. Przewoźnik poinformował mnie o tym mailowo z informacją iż powodem odwołania lotu są "przyczyny handlowe". Dodatków wyjaśnił co mogę dalej zrobić- wybrałam opcje zmiany lotu na pierwszy dostępny lot do Krakowa dnia 1.06 (dwa dni później). Teraz pytanie, czy mogę.walczyc o.odszkodowanie? Interesujący jest powód odwołania lotu " z przyczyn handlowych" i zastanawiam się czy na tej podstawie mogę się ubiegać o odszkodowanie z tytułu anulowania lotu powrotnego 30.05. Kwestia wypłaty z.tylulu ponoszenia dodatków kosztów noclegu, transportu,.wyżywienia - tutaj może być gorzej czy też istnieje jakąś szansą na rekompensatę.
Prośba o odpowiedź.

Pozdrawiam serdecznie
Katarzyna

Dzień dobry, zasady rekompensat z tytułu odwołanych lotów reguluje prawo unijne (Rozporządzenie nr 261/2004). Odwołano Pani lot i zaproponowano inny, ale dopiero dwa dni później - moim zdaniem służy Pani zarówno prawo do odszkodowania w zryczałtowanej kwocie w EURO jak i prawo do opieki ze strony przewoźnika, może Pani również odstąpić od umowy. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2022 11:29 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2022 11:29 Obejrzało: 234 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.