Porada w sprawie odwołanego lotu i rekompensaty.

Pytanie z dnia 14 kwietnia

Witam,
Moje pytanie dotyczy odwołanego lotu liniami Ryanair z Zadaru do Krakowa dnia 30.05. Przewoźnik poinformował mnie o tym mailowo z informacją iż powodem odwołania lotu są "przyczyny handlowe". Dodatków wyjaśnił co mogę dalej zrobić- wybrałam opcje zmiany lotu na pierwszy dostępny lot do Krakowa dnia 1.06 (dwa dni później). Teraz pytanie, czy mogę.walczyc o.odszkodowanie? Interesujący jest powód odwołania lotu " z przyczyn handlowych" i zastanawiam się czy na tej podstawie mogę się ubiegać o odszkodowanie z tytułu anulowania lotu powrotnego 30.05. Kwestia wypłaty z.tylulu ponoszenia dodatków kosztów noclegu, transportu,.wyżywienia - tutaj może być gorzej czy też istnieje jakąś szansą na rekompensatę.
Prośba o odpowiedź.

Pozdrawiam serdecznie
Katarzyna

Dzień dobry, zasady rekompensat z tytułu odwołanych lotów reguluje prawo unijne (Rozporządzenie nr 261/2004). Odwołano Pani lot i zaproponowano inny, ale dopiero dwa dni później - moim zdaniem służy Pani zarówno prawo do odszkodowania w zryczałtowanej kwocie w EURO jak i prawo do opieki ze strony przewoźnika, może Pani również odstąpić od umowy. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2022 11:29 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2022 11:29 Obejrzało: 127 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.