Porada w sprawie odrzuconego zwrotu towaru.

Pytanie z dnia 23 czerwca 2022

Dzień dobry, dnia 06.06.2022 złożyłem zamówienie w sklepie internetowym (zamówiony przedmiot to obuwie). Dnia 08.06.2022 zgłosiłem zwrot na stronie sklepu. 15.06.2022 zamówiłem kuriera, którego opłaca sklep. 17.06.2022 kurier odebrał zwrot - był to najszybszy termin odbioru. (W paczce zwrotnej były również inne zamówienia, za które zwrot pienięzny dostałem od razu)
Dzisiaj t.j. 23.06.2022 dostałem mejla o treści:

"otrzymaliśmy zwrot zamówienia nr ***. Podczas sprawdzania artykułu ***-zauważyliśmy ślady użytkowania. Z tego względu zwrot nie może zostać zaakceptowany..
Proszę miej na uwadze, że 100-dniowe prawo zwrotu dotyczy wyłącznie nieużywanych artykułów w oryginalnym stanie. Nie odnotowaliśmy z Twojej strony informacji odnośnie otrzymania niepełnowartościowego produktu. W przyszłości prosimy o kontakt z nami niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki.
Prosimy naszych klientów o ostrożne obchodzenie się z produktami i zwracanie ich w oryginalnym stanie, gdyż za cel postawiliśmy sobie ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, np. spowodowane zwrotem uszkodzonych artykułów.
W związku z powyższym proszę o skontaktowanie się z nami w ciągu następnych 14 dni(do dn. 07.07.2022) z informacjami, z jakiego powodu dokonałeś/-aś zwrotu oraz czy artykuł ma zostać do Ciebie odesłany.
W przypadku braku odpowiedzi z Twojej strony odesłanie produktu nie będzie już możliwe."

Czy w przypadku, gdy zmieściłem się wysłać zwrot w ciągu 14 dni, sklep ma prawo odmówić mi zwrotu? Czy muszę zastosować się do tego co stwierdzili?

Dzień dobry, wydaje się, że jest to naruszenie ustawy o prawach konsumenta, o prawie do zwrotu rzeczy zakupionej online w terminie 14 dni od otrzymania towaru, bez podawania przyczyny (konsumenckie prawo odstąpienia od umowy sprzedaży, zgodnie z art. 27 tej ustawy). Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 czerwca 2022 12:05 Zmodyfikowano dnia: 24 czerwca 2022 12:05 Obejrzało: 159 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, należy się ustosunkować zgodnie z prośbą sklepu. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 czerwca 2022 18:10 Zmodyfikowano dnia: 28 czerwca 2022 18:10 Obejrzało: 150 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.