Porada w prawie odrzuconej reklamacji niedostarczenia paczki.

Pytanie z dnia 25 listopada 2022

Dzień dobry,

Mam problem z niesłusznie odrzuconą reklamacją w związku z zaginięciem paczki (mojego zwrotu).

Po otrzymaniu kodu zwrotu do automatu paczkowego znanej firmy kurierskiej niezwłocznie udałem się do niego, aby w skrytce umieścić przedmiot, który po prostu mi nie odpowiadał (wartość 599zł). Po wpisaniu kodu otworzyła się skrytka i zgodnie z procedurą wrzuciłem do niej paczkę, jednak po około pół godziny zorientowałem się, że na skrzynkę mailową nie przyszło potwierdzenie nadania zwrotu. Podjechałem jeszcze raz do automatu i wpisałem ponownie kod mając nadzieję, że otworzy się skrytka z moją paczką. Niestety otworzyła się inna. Zamknąwszy skrytkę bezzwłocznie zadzwoniłem do firmy kurierskiej celem złożenia reklamacji. Wczoraj otrzymałem decyzję negatywną, bo podobno po obejrzeniu monitoringu stwierdzili, że nie umieściłem fizycznie paczki w skrytce (na pewno sprawdzili więc monitoring tylko w okresie kiedy drugi raz zjawiłem się pod automatem, pomimo, że wyraźnie składając reklamacje zaznaczyłem widełki czasowe, kiedy zwrot miał miejsce).

Czy w odwołaniu od decyzji mogę powołać się na kodeks karny? Np. przywłaszczenie mienia o wartości powyżej 500zł i ewentualnie napisać, że sprawę zgłoszę na policję w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa?

Wiem, że z tą firmą są duże problemy w związku z reklamacjami, dlatego chcę dobitnie zaznaczyć, że ich weryfikacja nie przebiegła prawidłowo i chciałbym zagrozić konsekwencjami prawnymi.

Z góry dziękuję i pozdrawiam! Artur

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.