odszkodowanie,leczenie stomatologiczne

Pytanie z dnia 11 grudnia 2018

Witam, zwracam sie z prosba o poradę.. w dniu 07.12 byłam umówiona do chirurga szczękowego na wyrwanie chirurgiczne zatrzymanej ósemki, bol nasilał sie z godzina na godzinę w poniedziałek 10.12 zwróciłam sie z prosba o pomoc w innej klinice stomatologicznej, okazało sie, ze został mi wyrwany nie ten Zab co trzeba mianowicie siódemka(zdrowa) a ósemka jest nadal, dodatkowo zrobiło sie zapalenie i bolesne powikłanie - suchy zebodół. Dodam, ze leczę sie ortodontycznie i w takiej sytuacji zmieni mi sie plan leczenia (jeżeli podejmie sie go moja ortodontka) co sie wiąże również z kosztami i wydłużonym czasem leczenia. Proszę o poradę co w takiej sytuacji moge zrobić? Jakie kroki? Chciałabym skierować sprawę na drogę sądową. Z góry dziękuje, pozdrawiam

Dzień dobry, w takiej sytuacji należy się odszkodowanie i zadośćuczynienie. Odszkodowanie w wysokości poniesionej szkody majątkowej - czyli wszystkich kosztów, które Pani poniesie w związku z nieprawidłowo wykonanym leczeniem (koszty konsultacji, zabiegów u innych specjalistów, leków itd.), a zadośćuczynienie w wysokości odpowiadającej poniesionej krzywdzie (szkoda niemajątkowa, rekompensata za ból, okaleczenie ciała, jakim jest wyrwanie nie tego co trzeba, zdrowego zęba itd.). Należy także zastanowić się, czy nie doszło do popełnienia przestępstwa ani ingerencji wykraczającej poza udzieloną zgodę na zabieg. W pierwszej kolejności proszę udać się do kliniki, w której wykonywała Pani zabieg, i zażądać pełnej dokumentacji medycznej. Kancelaria prowadzi podobne sprawy i w razie chęci nawiązania współpracy w tej sprawie, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska, tel. 608 365 921

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 grudnia 2018 11:10 Zmodyfikowano dnia: 12 grudnia 2018 11:10 Obejrzało: 433 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, ewidentnie popełniono błąd. Wskutek czego przysługuje Pani prawo do żądania odszkodowania za wyrządzoną szkodę oraz zadośćuczynienia za doznaną krzywdę. Proszę zbierać wszystkie rachunki dokumentujące koszty jakie Pani poniosła. W pierwszej kolejności należy sporządzić wezwanie do zapłaty skierowane do kliniki oraz chirurga, który wykonywał zabieg. Chętnie podejmę się prowadzenia sprawy. Z poważaniem Marcin Kamiński

Odpowiedź nr 2 z dnia 12 grudnia 2018 12:07 Zmodyfikowano dnia: 12 grudnia 2018 12:07 Obejrzało: 432 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. W zaistniałej sytuacji przysługuje Pani odszkodowanie (za wszelkie poniesione straty pozostające w związku z błędnie przeprowadzonym zabiegiem) oraz zadośćuczynienie za poniesione krzywdę (ból, cierpienie, oszpecenie, uszkodzenie ciała). Tego typu sprawy są skomplikowane, w szczególności pod kątem dowodowym, zarówno w zakresie utrwalenia dowodów jak i ich prawidłowym przeprowadzeniu (np. opinie biegłych). W związku z tym zalecałbym kontakt z profesjonalistą, który poprowadzi sprawę i pomoże uzyskać należne Pani świadczenia, gdyż każdy błąd może skutkować utrudnieniami w dochodzeniu roszczeń oraz wpływać na ich wysokość. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana współpracą z moją Kancelarią, to zapraszam do kontaktu. Z poważaniem Marcin Kościuk

Odpowiedź nr 3 z dnia 12 grudnia 2018 16:10 Zmodyfikowano dnia: 12 grudnia 2018 16:10 Obejrzało: 429 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Przed skierowaniem sprawy na drogę sądową sugeruję, aby zgłosić sprawę do ubezpieczyciela. Zgłoszenie szkody do likwidacji nie wymaga uiszczenia opłaty. Wniesienie pozwu już tak. Być może droga sądowa nie będzie w ogóle konieczna. Z doświadczenie wiem, że w przypadku błędów ubezpieczyciele placówek medycznych przyznają odszkodowania i zadośćuczynienia. Sąd to ostateczność. Reprezentuję pacjentów poszkodowanych przed zakładami ubezpieczeń. Gdyby chciała Pani skorzystać z mojej wiedzy i doświadczenia - pozostaję do dyspozycji. E-mail: nowakowski@zakazeniaszpitalne.pl (www.zakazeniaszpitalne.pl). Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 4 z dnia 13 grudnia 2018 01:04 Zmodyfikowano dnia: 13 grudnia 2018 01:11 Obejrzało: 426 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.