odrzucona reklamacja u dilera auta,rekompensata za wprowadzenie w błąd

Pytanie z dnia 10 czerwca 2019

Mam pytanie odnośnie informacji w ulotce o produkcie i strony internetowej produktu.

Zakupilem traktor rolniczy który miał jechać z prędkością 39km/h, a w rzeczywistości porusza się z prędkością 30km/h.

Podczas oglądania traktora diler wręczył mi ulotkę z danymi technicznymi traktora gdzie widniała prędkość max 39km/h, nie mial dokumentów homologacji do wglądu ponieważ były u dystrybutora. Na stronie internetowej marki również w danych technicznych jest prędkość napisana 39km/h. Czuję się wprowadzony w błąd przez dilera jak i dystrybutora. Ponieważ przy zakupie nikt mnie nie poinformował o rzeczywistej prędkości traktora.

Po złożeniu reklamacji u dilera dostałem odpowiedź że ulotka i strona internetowa może być nie aktualna, a w homologacji jasno jest napisana prędkość maksymalna 30km/h.

Zakup odbył się zdalnie poza salonem dilera. Tz byłem raz obejrzeć traktor, następnie telefonicznie ustaliliśmy cenę i otrzymałem na e-mail fakturę proformę, przelalem pieniądze, następnie po 4dniach diler dostarczył mi traktor na podwórko.



Proszę o odpowiedź czy mogę żądać rekompensaty za wprowadzenie w błąd?

Czy jest jakaś podstawa do roszczeń?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.