Odrzucona reklamacja.

Pytanie z dnia 13 listopada 2020

Witam,
W 13 miesiącu użytkowania zepsuły nam się szczoteczki sonicznej xiomi (przestały działać z dnia na dzień). Ten sam model, kupione w dwóch różnych sklepach internetowych w podobnym czasie. Jeden sklep zwrócić pieniądze, bez problemu. Drugi odrzucił reklamacje gdyż powołuje się na zapis w regulaminie wewnętrznym iż na szczoteczki przysługę 12 miejscy reklamacji. Od dobrych kilku lat używam szczoteczek elektrycznych lub sonicznych i zawsze przysługiwał mi 24 miesięczny okres gwarancji. Czy sprzedający mógł sobie skrócić okres gwarancji i powoływać się na bezprawny regulamin wewnętrzny, który przecież reguluje kodeks cywilny.
Co mogę zrobić w tej sprawie. Bardzo proszę o poradę.

Dzień dobry, okres gwarancji jest ustalany przez gwaranta w karcie gwarancyjnej. Gwarancja to nie rękojmia. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 listopada 2020 12:45 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2020 12:45 Obejrzało: 193 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sz.P Przepisy wewnętrzne nie maja tu żadnego znaczenia decyduje unormowanie zawarte w art 568 kodeksu cywilnego i na ten artykuł należałoby się powołać. Art. 568. Przedawnienie roszczeń z tytułu rękojmi § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu. § 2. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminów określonych w § 1 zdanie pierwsze. § 3. W terminach określonych w § 2 kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady. § 4. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących kupującemu z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. § 5. Przepis § 4 stosuje się odpowiednio do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących kupującemu, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji. § 6. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił. Radzę złożyć reklamację w oparciu o przepisy regulujące rękojmię za wady art 556 i następne kc. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 13 listopada 2020 13:24 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2020 13:24 Obejrzało: 192 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.