Odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte auta.

Pytanie z dnia 10 kwietnia 2022

Dzień dobry,
zakupiłem auto w komisie jako osoba prywatna, została wystawiona mi faktura VAT.
Samochodem wróciłem na kołach do domu. Zostałem wprowadzony w błąd podczas zakupu. Podczas oględzin wskazałem na lekkie ściąganie auta w lewo i brak komunikatów komputera z czujników w kołach.
W ogłoszeniu auto miało na wyposażeniu czujniki ciśnienia powietrza, a od sprzedawcy otrzymałem wyjaśnienie, że są one wyłączane, gdyż w tych modelach generują często błędy i to zniechęca kupującego. Przy zmianie opon na zimowe, parę dni po zakupie, okazało się, że tych czujników tam nie było.
Ściąganie sprzedawca tłumaczył koniecznością wyważenia opon oraz ustawieniem zbieżności. Okazało się, że przyczyną była pęknięta sprężyna. Zgłosiłem to sprzedawcy, zobowiązał się skontaktować z moim mechanikiem czego następnie już nie uczynił.
3 miesiące później wystosowałem do sprzedawcy pismo z żądaniem obniżenia ceny samochodu o koszty wymiany sprężyn oraz szacunkowe koszty czujników oraz ich montażu. około 1450zł. Minął prawie miesiąc i sprzedawca nie odpowiedział na pismo. Mam potwierdzenie nadania oraz doręczenia listu. Zrzuty ekranu ogłoszenia oraz rozmowy na what's app.
Co teraz? Pozew?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.