Odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedaż nieodpowiedniego towaru.

Pytanie z dnia 01 czerwca 2021

Witam
Czy jako sprzedawca ponosze odpowiedzialnosc i klient moze domagac sie odemnie pieniedzy jesli w skutek pomylki sprzedalem mu niewlasciwy olej, on tej olej wlal do skrzyni biegow, i te skrzynie nieodwracalnie uszkodzil?
Pozdrawiam

Dzień dobry, Jeżeli pomyłka w sprzedanym towarze leżała wyłącznie po stronie sprzedawcy, tzn. klient złożył wyraźne zamówienie na konkretny rodzaj oleju, a sprzedawca omyłkowo sprzedał inny rodzaj i klient tego nie zauważył, w wyniku czego doszło do uszkodzenia pojazdu, w mojej ocenie sprzedawca ponosi odpowiedzialność. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 czerwca 2021 12:53 Zmodyfikowano dnia: 1 czerwca 2021 12:53

Jeśli klient chciał kupić inny olej, to doszło do niewłaściwego wykonania umowy po Pana stronie, więc roszczenia klienta mogą okazać się zasadne.

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 czerwca 2021 16:54 Zmodyfikowano dnia: 1 czerwca 2021 16:54

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.