Odpowiedzialność developera za wady lokalu.

Pytanie z dnia 28 maja 2020

Dzień dobry,
odebrałam mieszkanie od dewelopera 4.07. 2019r. W protokole odbioru lokalu wpisane zostały wady lokalu, z których jedna do dnia dzisiejszego nie została usunięta. Pomimo licznych telefonów i maili, sprawa nie została załatwiona (naprawa drzwi wejściowych).
Składałam także reklamację na pękającą okładzinę balkonową ( ok dwa miesiące temu). W tej sprawie też nic się nie dzieje.
Co powinnam i co mogę zrobić?

Dzień dobry W opisanej sytuacji, przysługują Pani roszczenia z tytułu rękojmi na podstawie art. 556 § 1 KC. Do roszczeń tych należą m.in. żądanie usunięcia wady, żądanie zapłaty odszkodowania za szkody powstałe na skutek wady. Można teraz wezwać dewelopera do spełnienia w/w świadczeń powołując się na instytucję rękojmi. Ewentualnie można obciążyć dewelopera fakturami za usuniecie wad przez naszego wykonawcę. Jeśli deweloper nie zastosuje się do wezwania to pozostanie Pani sporządzenie pozwu i dochodzenie roszczenia na drodze sądowej. W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego Pozdrawiam Adwokat Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 maja 2020 15:01 Zmodyfikowano dnia: 28 maja 2020 15:01 Obejrzało: 237 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Proponuję wysłać wezwanie do dewelopera na piśmie. Pozdrawiam, Piotr Stosio.

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 maja 2020 23:22 Zmodyfikowano dnia: 28 maja 2020 23:22 Obejrzało: 232 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.