Pytanie z dnia 05 października 2021

Mąż sprzedał auto w stanie technicznym dobrym. Kupujący w drodze do domu na progu zwalniającym rozwalił misę olejową. Rząd zwrotu pieniędzy i scholowania auta na nasz koszt. Co możemy zrobić

Sz.Pani Roszczenia kupującego są całkowicie bezpodstawne. To z jego winy nastąpiło uszkodzenie miski olejowej i on powinien pokryć wszelkie związane z tym koszty w tym naprawy i holowania. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 października 2021 12:08 Zmodyfikowano dnia: 5 października 2021 12:08

Dzień dobry, z przytoczonego opisu sprawy wynika, że uszkodzenie nie wynikało z samej materii wady istniejącej w pojeździe w momencie zakupu, ale z działania kupującego, który mógł pokonać próg zwalniający, czy inna przeszkodę terenową ze zbyt dużą szybkością, co w konsekwencji doprowadziło do mechanicznego uszkodzenia miski olejowej. Taka sytuacja mogła mieć miejsce, jeśli pojazd poddano np. obniżeniu zawieszenia. W mojej ocenie, na podstawie przedstawionego opisu, roszczenie kupującego jest bezzasadne. Pozdrawiam, Adw. Wojciech Guziński

Odpowiedź nr 2 z dnia 5 października 2021 13:22 Zmodyfikowano dnia: 5 października 2021 13:22

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.