Pytanie z dnia 05 lutego 2018

Mam pytanie dotyczące firmy, która produkuje oprogramowanie. Niedawno wyszło na jaw, że klient firmy korzysta z usług pracownika, poza firmą, tzn. zleca mu prace, które powinne być konsultowane, załatwiane między firmą a jej klientem. Co możemy w tej sytuacji zrobić? Jak rozwiązać ten problem? Czy możliwe jest podjęcie kroków prawnych co do klienta?

Dzień dobry. Należałoby zapoznać się z umowami zawartymi pomiędzy podmiotami. Możliwe, że w nich została określona odpowiedzialność za przedstawione działania. Jeśli obecna umowa zawarta pomiędzy firmą a pracownikiem/zleceniobiorcą nie zawiera postanowień dotyczących zakazu konkurencji (zakaz prowadzenia działań konkurencyjnych wobec pracodawcy/zleceniodawcy), sugeruję uregulowanie tej kwestii poprzez zawarcie odrębnej umowy. Ograniczy ona w przyszłości występowanie takich sytuacji. Pozdrawiam, adw. Michał Stajniak

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 lutego 2018 16:39 Zmodyfikowano dnia: 5 lutego 2018 16:39 Obejrzało: 147 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dlaczego kroki prawne mają być podjęte wobec klienta a nie pracownika? Jeśli klient działał na szkodę firmy, lub naraził ja na złe rozporządzenie finansami lub mieniem można zastanowić się nad wszczęciem postępowań cywilnych lub karnych, ale z pytania nie wynika co się stało i jak ta sprawa wygląda w szczegółach, więc trudno udzielić precyzyjnej odpowiedzi.

Odpowiedź nr 2 z dnia 5 lutego 2018 18:20 Zmodyfikowano dnia: 5 lutego 2018 18:20 Obejrzało: 142 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.