Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzoną przesyłkę w transporcie?

Pytanie z dnia 15 marca 2021

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą- F. H. U. Głównie zajmuję się sprzedażą aut, rowerów i sprzętów audio, m.in. wzmacniacze, kolumny, gramofony, itd. Są to sprzęty używane, zakupione od osób fizycznych. Mam podpisaną umowę z firmą kurierską DPD. Około miesiąca temu wysłałem do klienta przesyłkę z kolumnami, która musiała zostać uszkodzona w transporcie DPD. Klient nie sprawdził przesyłki przy kurierze. Otrzymałem od niego wiadomość popołudniu ze zdjęciem uszkodzonych kolumn tj. głośniki dosłownie wypadały z kolumn. W mojej ocenie musiały spaść z wysokości lub paczka została rzucona. Są to ciężkie kolumny. W związku z zaistniałą sytuacją oddałem pieniądze klientowi, on odesłał mi paczkę swoim kurierem, a ja złożyłem reklamację do firmy DPD. Dziś otrzymałem decyzję, że reklamacja została w całości odrzucona, ponieważ paczka nie została odpakowana przy kurierze. Dzwoniąc wcześniej na infolinie otrzymałem informację, że protokół szkody można złożyć online i nie będzie miało to wpływu na decyzję. Co mogę w tej sytuacji zrobić?

Nie zmusi Pan DPD do zmiany decyzji. Może Pan oczywiście próbować. Może Pan również pozwać DPD o odszkodowanie związane z uszkodzeniem przesyłki. W postępowaniu będzie Pan musiał wykazać, że to w trakcie transportu przesyłany przez Pana towar uległ uszkodzeniu.

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 marca 2021 20:27 Zmodyfikowano dnia: 15 marca 2021 20:27 Obejrzało: 289 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.