koszty naprawy auta

Pytanie z dnia 23 lutego 2019

Witam.
Sprawa wygląda następująco. Oddałem auto do mechanika w związku z wymiana uszkodzonego przegubu napędowego. Warsztat wymienił część (300 zł z robocizna ) i odebrałem auto. Po kilku dniach jadąc do pracy, 300 km od domu ten przegub który był wymieniony przez ten warsztat uległ awarii na drodze ( rozleciał się) zmuszony byłem wezwać lawetę i oddać do najbliższego mechanika, za lawetę zapłaciłem 550 zł i naprawę 500 zl. Zgłosiłem to telefonicznie mechanikowi. Po powrocie dałem mu rachunek za lawetę i naprawę. Kazał czekać do 30 dni ponieważ reklamował tą część. Po tym czasie mechanik nie poczuwa się do odpowiedzialności twierdząc ze część była wadliwa ( on ja zamówił i reklamował ) i twierdzi ze możne mi zwrócić tylko 215 zł za samą część. Moje pytanie brzmi? Jak to wygląda prawnie? Nie powinien zwrócić mi wszystkie poniesione z tego tytułu koszty?

Szanowny Panie. Generalnie wydaje się, iż mechanik powinien zwrócić Panu wszystkie środki, które Pan u niego wydał (robociznę także) a także zwrócić koszty lawety. Kosztów drugiej naprawy raczej nie powinien zwracać ponieważ zwraca Panu te środki, które Pan u niego wydał. Mechanik jako zamawiający ponosi odpowiedzialność za użyte części i nawet gdyby mu reklamacji nie uznano jest to jego problem. W przypadku procesu wszystko opiera się na udowodnieniu, iż przyczyną awarii był przegub.

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 lutego 2019 12:15 Zmodyfikowano dnia: 25 lutego 2019 12:15 Obejrzało: 281 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.