Pytanie z dnia 18 lipca 2020

Dzień dobry ! Wykonawca źle wykonał posadzkę cementową na ogrzewaniu podłogowym (ok 100m2). Posadzka posiada nierówności odbiegające od określonych norm budowlanych i została zakwestionowana przez kierownika budowy. Koszt naprawy prawdopodobnie będzie przewyższał koszty wykonania. Firma zgodziła się naprawić wadę i od tej pory nie odbiera telefonu. Co mogę zrobić w tej sytuacji. Dodam tylko, ze zapłaciłem zaliczkę (bez potwierdzenia) w wysokości 3 tys i mam zawartą tylko umowę ustną na wykonanie dzieła.

Dzień dobry. W tej sytuacji należy działać dwutorowo. Z jednej strony należy wezwać wykonawcę do naprawy posadzki z tytułu rękojmi (ewentualnie odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, również z tytułu rękojmi) oraz do zapłaty odszkodowania. Z drugiej strony należy zgromadzić dowody zawarcia umowy z firmą, a także dowody wad w wykonaniu, oraz dowody poniesienia kosztów naprawy, przygotowując się w ten sposób na ewentualny proces (korespondencja, sms-y, dowody dokonania przelewów, świadkowie itd.). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 lipca 2020 23:43 Zmodyfikowano dnia: 18 lipca 2020 23:43 Obejrzało: 209 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.