Pytanie z dnia 17 maja 2018

Dzień dobry,

pół roku temu zakupiłam używany klimatyzator (na działalność, faktura vat) od tego czasu klimatyzator działał łącznie ok. 7 dni! Był przez sprzedawcę naprawiany 3 razy z tym, że on uznał zasadność naprawy 2 razy a raz uznał, że to my uszkodziliśmy przewód. Mam już serdecznie dosyć tego urządzenia uważam że jest wadliwe, nie spełnia swojej funkcji, ciągle coś z nim się dzieje, ulatnia jakiś czynnik i mam serdecznie dość ciągłego montażu i demontażu aby do sprzedawcy wysyłać celem kolejnej naprawy. Jest to trudne i za każdym razem muszę zamawiać specjalną fachową ekipę. Nie tego oczekiwałam. Zimą było zimno w pawilonie teraz jest gorąco. Zażądałam od sprzedawcy zabrania klimatyzatora (jest spakowany) i zwrotu zapłaconej przeze mnie kwoty 1900 zł. Oczywiście on nie chce się zgodzić tylko po raz 4 naprawiać ja już nie chcę tego urządzenia! w mojej ocenie to jakaś wadliwa sztuka. Proszę o informację co mogę zrobić aby odzyskać pieniądze?
Dziękuję z góry za pomoc.

Dzień dobry, a korzysta Pani z rękojmi czy z gwarancji ? Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 maja 2018 07:46 Zmodyfikowano dnia: 18 maja 2018 07:46 Obejrzało: 362 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Po pierwsze trzeba sprawdzić czy w umowie sprzedaży nie ma zapisu o wyłączeniu lub ograniczeniu prawa z tytułu rękojmi, bo przy zakupie na działalność jest taka możliwość (nie jest Pani konsumentem). Jeśli nie ma to można skorzystać z art. 560 kodeksu cywilnego. §1. mówi „Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.” Skoro rzecz była już naprawiana i nadal jest wada istotna (czyli ma wpływ na korzystanie z urządzenia ) to może Pani złożyć pisemne oświadczenie że odstępuje od umowy sprzedaży i domaga się zwrotu zapłaconej ceny.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 maja 2018 11:12 Zmodyfikowano dnia: 18 maja 2018 11:12 Obejrzało: 361 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.