Pytanie z dnia 21 grudnia 2020

Dzień dobry, piszę w imieniu koleżanki, która została obciążona dodatkową kwotą za prąd. Otóż okazało się, że firma tauron nie zauważyła, ze od ponad 3 lat (40 miesięcy) zamontowany licznik jest wadliwy i musi teraz dopłacić ponad 1000 zł. Czy firma ma prawo wystąpić z takim żądaniem, skoro to oni zamontowali wadliwy licznik?

Ich podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. 2007 nr 93 poz. 623 z późn. zm.) § 43.
Rozporządzenie Ministra Energii dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. 2019, poz. 503) § 37.
[2] Art. 106j ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011.177.1054 z późniejszymi zmianami).

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.