Pytanie z dnia 18 maja 2023

Dzień dobry,
Niedawno z mojego konta zniknęły prawie wszystkie pieniądze, zostawiając 82 grosze. Zauważyłem to dzięki sms, że karta została zablokowana. Zadzwonił do mnie konsultant i powiedział, że z powodu nieautoryzowanej transakcji. Złożyłem reklamacje w banku. Przelew był dokonany kartą płatniczą i był w "blokadach". Miało to miejsce w poniedziałek. W środę przelewy zniknęły z zakładki blokady - przelew został dokonany. Czy bank musi mi zwrócić środki, czy muszę czekać aż do rozpatrzenia reklamacji? Bank to PKO BP.
I ewentualnie co zrobić gdy bank odmówi wypłaty środków wbrew przepisom?

Dzień dobry. Bank jeżeli zwróci środki to po rozpatrzeniu reklamacji. Po to jest postępowanie reklamacyjne, żeby zweryfikować sytuację.

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 maja 2023 12:47 Zmodyfikowano dnia: 18 maja 2023 12:47 Obejrzało: 80 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy o usługach płatniczych bank powinien zwrócić środki niezwłocznie po stwierdzeniu, że miała miejsce nieautoryzowana transakcja płatnicza, z wyjątkiem przypadku gdy ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo, i poinformuje o tym w formie pisemnej organy powołane do ścigania przestępstw. Zarzut oszustwa musiałby dotyczyć Pana jako osoby występującej z reklamacją. Niestety, banki często nie wywiązują się z obowiązku nałożonego na nie w tym przepisie. Gdyby tak się stało również w Pana przypadku, pozostaje wystąpienie do Rzecznika Finansowego z wnioskiem o podjęcie interwencji lub skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 maja 2023 08:38 Zmodyfikowano dnia: 19 maja 2023 08:38 Obejrzało: 78 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.