Pytanie z dnia 24 września 2018

Dzień dobry
Czy mogę prosić o pomoc w ustaleniu prawidłowego przebiegu sprawy?
Sprzedałem towar na portalu Allegro. Przez pomyłkę, wysłałem do kupującego, jeden z przedmiotów inny niż zamówił.
Kupujący odesłał ten przedmiot na wymianę. I tu zaczyna się problem.
Jako formę przesyłki, kupujący wybrał paczkę InPost Allegro z opcją darmowego zwrotu za 8,99 zł.
Wskazałem kupującemu, że ma odesłać towar przesyłką InPost Allegro, nie ponosząc kosztów odesłania towaru.
Kupujący nie dostosował się do moich zaleceń i bez uzgodnienia wysłał przesyłkę Pocztą Polską, ubezpieczoną i za potwierdzeniem odbioru.
Koszt takiej przesyłki wg Poczty Polskiej to 16,60 zł.
Kupujący żąda teraz zwrotu powyższej kwoty. Czy ma do tego prawo, skoro wskazałem jak ma odesłać towar? Nadmienię jeszcze, że ten towar mógł odesłać Pocztą Polską jako paczka mini w cenie 9,50 zł.

Prosiłbym o pomoc w prawnym rozwikłaniu problemu. Chciałbym polubownie rozwiązać sprawę, ale kupujący nie za bardzo chce współpracować.

I mam jeszcze jedno pytanie. Wysłałem do kupującego właściwy towar. Jako formę wysyłki zrobiłem dostawę do Punktu Ruch.
Przed wysłaniem poinformowałem o tym klienta. Nie wniósł żadnego sprzeciwu. Kupujący odebrał towar, ale dalej chciał zwrotu 16,60 zł za zwrócony towar.
Wyjaśniłem, że wybrał inny sposób zwrotu towaru niż wskazałem i nie zwrócę pieniędzy.
Bardzo proszę o pomoc, nie wiem co robić…

Pozdrawiam
Sławomir

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.