Pytanie z dnia 23 czerwca 2022
Dzień dobry. Bardzo proszę o pomoc. Sprawa wygląda następująco. Czasami dorabiam jako kucharka i gotuje na przyjęcia. Oczywiście nie mam zarejestrowanej działalności.
Niezadowolony klient zarzuca mi podanie nieświeżego jedzenia i źle wykonana usługę i żąda zwrotu kosztów za towar (zakupy) oraz zapłaconego wynagrodzenia. Próby polubownego dogadania się idą bardzo źle gdyż żąda wiecej niż faktycznie wzięłam pieniędzy a usługa została wykonana, jedzenie ugotowane a impreza obsłużona . Również poniosłam koszty związane z jej przygotowaniem dlatego nie chce zgodzić się na zapłatę zadanej kwoty bo jeszcze musiałabym do tego dołożyć. Co mi grozi jeśli wystąpią na drogę sądową?
Jak postąpić i w jaki sposób wydłużyć ewentualnie ten termin zapłaty zadanej kwoty gdyż w tym momencie nie jestem w stanie zapłacić całości.Istotne jest też to że po części mają rację bo zawaliłam sprawę i rzeczywiście okazało się że danie które podałam wzbudzało wątpliwości dlatego szybko zostało zabrane . Czy w rzeczywistości ktoś się po tym rozchorował nie wiem co lala się tam taka ilość alkoholu że ludzie spali pod stolami a później wsiadali za kierownicę. Trzeźwe były tylko dzieci i (chyba) kobieta w ciąży. Na ewentualne dolegliwości skarżyła się tylko kobieta która wypiła bardzo duzo że ledwo trzymała się na nogach.
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Szanowna Pani, nie ma powodu do zbytniego niepokoju, otrzymała Pani bowiem zapewne przedsądowe wezwanie do zapłaty, do którego nie ma Pani obowiązku się zastosować, jako wyjście proponuję rozmowy, mediację z osobą niezadowoloną, jeżeli wystąpią na drogę sądową w sprawie cywilnej, wówczas otrzyma Pani wezwanie na rozprawę lub posiedzenie przygotowawcze. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Alicja Kociemba-Szczepaniak Adwokat
Kociemba-Szczepaniak Kancelaria Adwokacka
Młyńska 3/6, 61-729 Poznań
Dzień dobry, to, co Pani grozi zależy od tego, jaki kroki prawne i żądania skieruje formalnie niezadowolony klient. Jeśli chce Pani załatwić polubownie to należy pamiętać o odpowiednim udokumentowaniu tego oraz o zaznaczeniu, że klient zrzeka się wszelkich roszczeń. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.


