Pytanie z dnia 12 czerwca 2018

Dzień dobry.

10 czerwca 2017 roku kupiłam samochód używany (Fiat Bravo II T-Jet, 1,4 2008r. z przebiegiem 161 tys. km). W okresie wakacyjnym autem prawie nie jeździłam. W październiku dokonałam w warsztacie wymiany rozrządu, klocków hamulcowych oraz oleju. 2 listopada 2017 rozpoczęłam pracę w nowej firmie, do której musiałam dojeżdżać około 50km w jedną stronę. Samochód zaczął puszczać niebieski dym z wydechu, co sugerowało uszkodzoną turbosprężarkę. Półtorej tygodnia po wymianie turbiny objawy pojawiły się ponownie. Tym razem warsztat rozpoczął dokładniejszą diagnostykę i okazało się, że silnik jest w całości do remontu a wymieniona turbina nadaje się tylko na złom.
Po dokonaniu stosownych napraw objawy nie ustąpiły. Auto od listopada przebywa w warsztacie, pół Szczecina rozkłada nad nim ręce i nikt nie ma pojęcia co jest uszkodzone.
W styczniu poinformowałam Sprzedającego, że chcę odstąpić od umowy kupna, bo samochodem nie można jeździć, ten jednak mnie wyśmiał. Mimo wszystko odczekałam nieco czasu i wysłałam odstąpienie od umowy listem poleconym, który to Sprzedawca odebrał 10 maja 2018 roku. Aktualnie mamy 12 czerwca, minęło ponad 30 dni a od Sprzedawcy nie mam żadnej odpowiedzi. Rzecznik praw konsumenta wspominał o tym, że w takim przypadku odstąpienie należy traktować jak przyjęte. Czy tak jest faktycznie? Jakie kroki powinnam dalej podjąć?

Zasadnicze pytanie - czy samochód nabyła pani od przedsiębiorcy czy nie? Chodzi o to czy umowę zawarła pani z osoba prowadząca DG? Bo jeżeli tak to ma pani status konsumenta. Jeżeli nie, to tego statusu pani nie ma i rzecznik nie może pani pomóc. Niezależnie od powyższego art.561(5) kodeksu cywilnego nie dopuszcza takiego domniemania - uznanie odstąpienia od umowy za przyjęte przy braku odpowiedzi sprzedawcy - i to nawet przy statusie konsumenta. Rzecznik wprowadził panią w oczywisty błąd

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 czerwca 2018 17:04 Zmodyfikowano dnia: 12 czerwca 2018 17:04 Obejrzało: 366 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.