Pytanie z dnia 02 lipca 2023

Dobry wieczór, Chchciałabym zadać pytanie odnośnie mojej mamy. Otóż moja 64 letnia mama chorujaca od paru lat na arytmie serca 2 tygodnie temu doznała bardzo rozległego zawału serca. Gdy zaczęła odczuwać bóle w klatce piersiowej i duszności wezwałam pogotowie. Na karetkę czekałysmy ok. 20 minut. Nie wytłumaczono dlaczego tyle to trwało. Przyjechali ratownicy bez lekarza ratownik zbadał mamę przez stetoskop. Stwierdził on,że nie ma żadnych zaburzeń rytmu serca. Zmierzono ciśnienie krwi, stwierdzono, że jest trochę podwyższone, zmierzono też saturacje, która była z kolei obniżona. Ale stwierdzili, że to nerwicowe, mimo tego iż zostali poinformowani o jej chorobie serca. Nawet nie wykonano EKG podano mamie dwie tabletki pod język i zastrzyk.Kazano jej poleżeć i powiedziano, że żadnych powodów do obaw nie ma i tak odjechali. Godzinę później stan na tyle się pogorszył, że ból i duszności nasiliły się .Po raz kolejny wezwałam pogotowie mówiąc o tym co się wcześniej wydarzyło. Tym razem karetka przyjechała w parę minut i z lekarzem. Niestety mama straciła przytomność jeszcze w domu doszło trzy razy do zatrzymania krążenia. Udało się przywrócić krążenie mamę przewieziono na OIOM pod respirator gdzie pozostaje od tej pory ( dwóch tygodni ) Bez zmian nieprzytomna, stan określany jest jako krytyczny. Moje wątpliwości budzi zachowanie personelu medycznego. Gdybyśmy za pierwszym razem nie czekały tyle czasu na karetkę i gdyby wtedy ratownicy odpowiednio zaaragowali to na pewno do czegoś aż takiego by nie doszło. Moje pytanie brzmi co można zrobić w tej sprawie? Czy można otrzymać jakieś odszkodowanie? Bardzo proszę o pomoc, odpowiedź to bardzo ważna dla mnie sprawa.

Dzień dobry. W przypadku ewentualnego roszczenia o odszkodowanie, ważne jest zgromadzenie wszystkich istotnych dokumentów medycznych dotyczących przypadku twojej matki. Należy zbierać kopie wszelkich badań, wyniki, notatki lekarzy i wszelką inną dokumentację, która może potwierdzić zaniedbanie ze strony personelu medycznego. Będzie to niezbędne w przypadku rozważania jakichkolwiek działań prawnych. Zalecam skontaktowanie się z prawnikiem specjalizującym się w sprawach medycznych, który będzie mógł ocenić sytuację i udzielić profesjonalnej porady prawnej na podstawie obowiązujących przepisów w twoim kraju. Prawnik będzie mógł pomóc w zrozumieniu Twoich praw, zasugerować możliwe kroki do podjęcia i reprezentować Cię w ewentualnym postępowaniu o odszkodowanie. W Polsce istnieje też kilka organizacji, które mogą pomóc pacjentom w przypadku problemów z opieką szpitalną. Oto kilka z nich: Rzecznik Praw Pacjenta (RPP) - Urząd Rzecznika Praw Pacjenta jest instytucją publiczną, która zajmuje się ochroną praw pacjentów. Możesz skontaktować się z Rzecznikiem Praw Pacjenta i zgłosić swoje obawy dotyczące opieki medycznej. RPP może udzielić porad prawnych i informacji dotyczących praw pacjenta oraz pomóc w rozwiązywaniu sporów. Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Chorobami Serca "Serce dla Serca" - To organizacja pozarządowa, która zajmuje się wspieraniem pacjentów z chorobami serca. Stowarzyszenie oferuje wsparcie emocjonalne, informacyjne i edukacyjne, a także może doradzić w przypadku problemów z opieką szpitalną. Stowarzyszenie Pacjentów "Primum Non Nocere" - Jest to organizacja pozarządowa działająca na rzecz praw pacjentów. Stowarzyszenie udziela wsparcia pacjentom, informuje o prawach pacjenta oraz pomaga w sytuacjach związanych z błędami medycznymi i zaniedbaniami. Poradnia Prawa Zdrowotnego - W niektórych miastach w Polsce istnieją specjalistyczne poradnie prawne, które zajmują się sprawami związanymi z prawem zdrowotnym. Możesz spróbować skontaktować się z taką poradnią w swoim regionie, aby uzyskać poradę prawną dotyczącą Twojej sytuacji. Pamiętaj, że informacje na temat organizacji mogą się różnić, więc zawsze warto sprawdzić ich aktualne kontakty i dostępność usług. W przypadku problemów z opieką szpitalną zawsze warto skonsultować się z prawnikiem specjalizującym się w prawie medycznym lub organizacją pacjentów, które mogą udzielić Ci bardziej szczegółowej i aktualnej pomocy. Możemy wskazać Ci właściwego prawnika, jeśli zdecydujesz się na dalszą pomoc prawną. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 lipca 2023 12:06 Zmodyfikowano dnia: 11 lipca 2023 12:06 Obejrzało: 69 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.