Pytanie z dnia 01 czerwca 2015

Czy w mojej sytuacji mogę złożyć reklamację?
Biuro podróży podwyższyło cenę bez uzasadnionej przyczyny z 2000 za tydzień na Krecie i muszę dopłacić 200. Biuro usprawiedliiwa sie błedem pracownika w obliczeniach. Co mogę zrobić?

Sz.P., Faktycznie Pana zapytanie jest bardzo ogólne i dobrze byłoby poznać więcej szczegółów problemu (np. treść umowy z biurem) który Pana spotkał, ale na pierwszy rzut oka przychodzi mi do głowy złożenia oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli, które złożył Pan od wpływem błędu ewentualnie odstąpienie od umowy z ww wskazanych przyczyn. Może Pan uzasadnić takie oświadczenie między innymi tym, iż w sytuacji gdyby wiedział Pan jaka jest faktyczna cena usługi nie zawarłby Pan takiej umowy, czuje się Pan wprowadzony w błąd. Pozdrawiam, A.Smyk

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 czerwca 2015 14:48 Obejrzało: 869 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Nie widzę powodu żeby rezygnować z wycieczki z powodu błędu pracownika. To obciąża biuro podróży. Tłumaczenie, że pracownik się pomylił jest niewystarczające, tym bardziej, że różnica w cenie nie jest jakaś znacząca. Gdyby chodziło o kilka tysięcy, to możnaby podejrzewać błąd, a tak to nie. Prędzej podejrzewam błąd w kalkulacji ceny, a nie pomyłkę pracownika. Zażądałbym wykonania umowy bez dopłat, a w razie stwarzania problemów, np. odmowy wydania biletów, itp., zagroził procesem o odszkodowanie z tytułu niewykonania umowy oraz powiadomieniem Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Odpowiedź nr 2 z dnia 3 czerwca 2015 09:55 Obejrzało: 859 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Bład pracownika w obliczeniach nie daje podstawy do podniesienia opłaty za wykupione już wakacje - umowa została zawarta na warunkach określonych w tej umowie. Proszę zarządać wykonania umowy takiej jaka została zawarta - bez dopłat. W przypadku odmowy proszę zgłosić sprawe do Rzecznika Praw Konsumenta.

Odpowiedź nr 3 z dnia 3 czerwca 2015 13:09 Obejrzało: 857 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.