Pytanie z dnia 06 listopada 2018

Czy kara nagany za naruszenie procedur i standardów obowiązujących w pracy jest wpisywana do świadectwa pracy w przypadku złożenia wypowiedzenia lub w przypadku nie przedłużenia kończącej się umowy u tego pracodawcy?

Zgodnie z art. 110 Kodeksu pracy o zastosowanej karze pracodawca zawiadamia pracownika na piśmie, a odpis zawiadomienia składa się do akt osobowych pracownika. Karę uważa się za niebyłą , a odpis zawiadomienia o ukaraniu usuwa z akt osobowych pracownika po roku nienagannej pracy. Jednak pracodawca może, z własnej inicjatywy lub na wniosek reprezentującej pracownika zakładowej organizacji związkowej, uznać karę za niebyłą przed upływem tego terminu. Jeśli chodzi o treść świadectwa pracy kwestię tę reguluje Rozporządzenie ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy. Zgodnie z § 2 w/w w świadectwie pracy zamieszcza się informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczeń społecznych. Zatem w świadectwie pracy brak jest informacji o wymierzanej karze porządkowej.

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 listopada 2018 13:05 Zmodyfikowano dnia: 7 listopada 2018 13:50 Obejrzało: 313 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Zgodnie z art. 97 par. 2 k.p. w świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na żądanie pracownika w świadectwie pracy należy podać także informację o wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach. Mając to na względzie pracodawca nie ma prawa umieścić w świadectwie pracy informacji o karze dyscyplinarnej. W przypadku zamieszczenia przez pracodawcę takiej informacji pracownikowi przysługuje możliwość do żądania sprostowania świadectwa pracy w trybie – art. 97 § 2¹ k.p. tj "pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy".

Odpowiedź nr 2 z dnia 7 listopada 2018 15:07 Zmodyfikowano dnia: 7 listopada 2018 17:58 Obejrzało: 308 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.