Zwrot zaliczki na wesele.

Pytanie z dnia 23 kwietnia 2021

Witam,

Piszę do Państwa o poradę w sprawie zwrotu zaliczki. W skrócie opiszę Państwu mój problem.

Dwa lata temu z narzeczonym zarezerwowaliśmy lokal w Placzewie na przyjęcie weselne na 1-go Maja 2021. Ze względu na pandemie nasze przyjęcie nie może odbyć się. Podpisalismy wstępna umowę w której jest napisane, że do stycznia bieżącego roku mamy wybrać menu i podpisać umowę końcowa. Nie zrobiliśmy tego, ponieważ w czerwcu 2020 roku na rozmowie z Panią z lokalu usłyszeliśmy, że mamy czekać na jakieś wiadomości od strony sali. Niestety nie otrzymaliśmy rządnej wiadomości.

W zaistniałej sytuacji z narzeczony ustaliliśmy, że bez względu na salę zorganizujemy poczęstunek dla naszych rodziców i świadków w innym miejscu. Nie poinformowaliśmy o tym sali. Kierownik sali jest rodziną rodziców chrzestnych mojego narzeczonego. Wieść o naszym planie organizacji poczęstunku dotarła na salę w Placzewie.


Do dnia 12.04.2021 nie dostaliśmy żadnej wiadomości. Jednak Pani z lokalutwierdzi twierdzi, że wielokrotnie kontaktowała się z nami. Po wymianie wiadomości e-mail Pani Kierownik zaproponowała nam zmianę terminu bądź catering. Nie planujemy zmiany daty, chcielibyśmy odzyskać zaliczkę. Czy jesteśmy w stanie odzyskać pieniądze?


Pozdrawiam,
Arletta

Dzień dobry, co do zasady zaliczka jest zwrotna. Konieczna jest analiza zawartej umowy i ustalenie czy faktycznie była to zaliczka, czy zadatek oraz w jaki sposób wykonawca się zabezpieczył na takie sytuacje. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 kwietnia 2021 11:33 Zmodyfikowano dnia: 23 kwietnia 2021 11:33 Obejrzało: 534 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

To zależy jakim tytułem została wpłacona zaliczka i jak w umowie określiliście Państwo warunki jej zwrotu.

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 kwietnia 2021 14:48 Zmodyfikowano dnia: 23 kwietnia 2021 14:48 Obejrzało: 532 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, proszę w pierwszej kolejności o przesłanie skanu lub fotokopii podpisanej umowy, jej analiza jest niezbędna do udzielenia odpowiedzi. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 3 z dnia 23 kwietnia 2021 20:17 Zmodyfikowano dnia: 23 kwietnia 2021 20:17

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.