Zezwolenie na pobyt stały - dla posiadacza Karty Polaka

Pytanie z dnia 30 lipca 2019

Dzień dobry.
Jestem obcokrajowcem, który zamieszkał z moją rodziną w Polsce.
Sprawa jest taka:
1. Są wnioski o udzielenie zezwolenia na pobyt stały na podstawie Karty Polaka ode mnie i 2 dzieci, złożone w Urzędzie Wojewódzkim 29.10.2018.
2. W dniu 07.01.2019 otrzymalem zaproszenie na spotkanie w Urzędzie Wojewódzkim w dniu 23.05.2019.
3. W dniu 23.05.2019 odbyło się spotkanie, na którym zaktualizowano informacje we wnioskach i pobrano odciski palców.
4. W tym samym czasie, 23.05, było ustne oświadczenie inspektora, że decyzja w mojej sprawie zostanie zrealizowane i zgłoszone do mnie przed 23.07.
5. W dniu 01.07 wysłałem wiadomość e-mail do inspektora Urzęda z pytaniem, jak porusza się moja sprawa.
6. W dniu 03.07 Otrzymałem e-maila od inspektora, który powiedział, że zostanę poproszony o dostarczenie brakujących dokumentów. A jeśli dokumenty są w porządku, to wstępna data rozpatrzenia wniosku to 28/08/2019.
7. W dniu 10.07 otrzymałem zawiadomienie o tym, że sprawy nie można rozpatrzyć w terminie, określone w art. 35 ust. 3 kodeksu administracyjnego. A termin rozpatrzenia może być przedłużony z 30 dni do 60 dni, zgodnie z art.207 ust.5 ustawy o cudzoziemcach.
8. Więc, po złożeniu wniosku minęło prawie 10 miesięcy, po aktualizacji informacie i procedury odcisków palców - prawie 3 miesiące, po powiadomieniu o niemożności rozpatrzenia mojego wniosku w termin - miesiąc.
9. Pytanie: Od której daty zaczyna się odliczanie terminu, o którym mowa w art. 35 administracyjne Kod i art. 207 ustawy o cudzoziemcach? Czy władze naruszają te terminy w moim przypadku?
Z góry dziękuję.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.