Pytanie z dnia 16 września 2016

Witam.Rok temu kupiłam laptopa w sklepie Media Markt.W ciągu roku laptop miał dwa razy wymieniany dyskMiesiac temu zadeklarowała go znowu z tym samym problemem.Sklep nawet nie raczył mnie poinformowac co dalej z laptopem termin mieli do 2. 09.2016r .czy mogę starać się zwrotu gotówki bo laptop jest wadliwy.a oni nie wywiązali się z naprawy w danym terminie i nie mam żadnej informacji że sklepu.Tylko sama jeździłam się dowiadywać co dalej?

Dzień dobry, czy oddając laptopa do naprawy zgłosiła Pani skorzystanie z rękojmi czy z gwarancji? Jeśli ma Pani przy sobie zgłoszenie reklamacyjne, proszę o przesłanie skanu na adres mailowy mojej Kancelarii. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 września 2016 07:41 Obejrzało: 288 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Odpowiedzialność sprzedającego za wady fizyczne rzeczy sprzedanej różni się w zależności od tego, czy zgłasza Pani wadliwy produkt w ramach gwarancji, czy w ramach rękojmi. Jeśli wykonuje Pani uprawnienia z tytułu rękojmi i rzecz sprzedana ma wadę, może Pani złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych dla Pani niedogodności wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Co ważne, ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę (chodzi o przypadek powtórnej konieczności zgłoszenia wadliwego produktu) albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Uprawnienia z gwarancji nie dają niestety Pani możliwości odstąpienia od umowy. W takim wypadku, należy wezwać sprzedającego do wykonania swoich obowiązków wynikających z umowy gwarancyjnej (gdy nie określono terminu naprawy - niezwłocznie, maks. w terminie 14 dni od dnia dostarczenia wadliwego produktu). Wykonywanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na Pani uprawnienia z tyt. rękojmi. Jeśli naprawiony produkt ponownie się zepsuje, proszę rozważyć skorzystanie z rękojmi i odstąpić od umowy. Pozdrawiam serdecznie, Jarosław MROŻEK,

Odpowiedź nr 2 z dnia 17 września 2016 22:28 Zmodyfikowano dnia: 17 września 2016 22:29 Obejrzało: 274 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.