Pytanie z dnia 22 października 2015

Witam!Moja umowa z Netią była ważna do czerwca br.Przedłużyłem tę umowę telefonicznie na 24 miesiące,lecz nie otrzymałem umowy na piśmie.Teraz zmieniłem operatora i wystąpiłem do Netii o przekazanie mojego numeru telefonu stacjonarnego do nowego operatora,lecz Netia twierdzi że został do mnie wysłany E-mail potwierdzający przedłużenie umowy.Przysłano mi kopię E-maila,lecz w moim komputerze nie ma żadnego śladu o nadejściu tego pisma w tym dniu o którym piszą.Grożą mi karą za zerwanie umowy,lecz ja uważam,że tej umowy nie otrzymałem w określonym czasie,uważam że to pismo którego kopię mi wysłano w dniu wczorajszym uważam za spreparowaną na poczekaniu.Pozdrawiam serdecznie,oczekując na poradę w sprawie.Władysław Łukaszek

Witam, do skutecznego zawarcia umowy przez telefon niezbędne jest uprzednie potwierdzenie treści proponowanej umowy na trwałym nośniku (np. mailowo) oraz utrwalenie oświadczenia konsumenta o zawarciu umowy (złożonego po otrzymaniu potwierdzenia) także na trwałym nośniku. Dopiero w tym momencie umowa zostanie skuteczne zawarta. Zatem w opisanej przez Pana sytuacji nie doszło do skutecznego zawarcia umowy. Jednak umowa była faktycznie przez obie strony wykonywana co może nastręczać pewne problemy. Zachęcam do kontaktu z moją kancelarią, chętnie pomogę.

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 października 2015 16:08 Obejrzało: 419 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.