Pytanie z dnia 25 czerwca 2018

Witam zakupiłam okulary w salonie optycznym okulary były do odbioru po 2 tygodniach po przyjeździe do domu zauważyłam odprysk na soczewce na drugi dzień okulary przyjęto do reklamacji dziś mija miesiąc a okularów brak czy mogę żądać gotówki panie pracujące w salonie twierdzą ze to wyrób medyczny i nie ma takiej możliwości okularów potrzebuję do codziennego użytku obecnie zmuszona jestem chodzić w starych okularach proszę o odpowiedz dziękuję

Dzień dobry, twierdzenia Pań pracujących w salonie są błędne. Ustawy o prawach konsumenta rzeczywiście nie stosuje się do sprzedaży wyrobów medycznych, ale nadal ma do niej zastosowanie Kodeks cywilny. Kupujący może w przypadku niezgodności zakupionej rzeczy z umową złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. W Pani przypadku nie doszło do wymiany albo usunięcia wad. Może więc Pani dostarczyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy (proszę udokumentować odbiór) i domagać się od razu zwrotu zapłaconej ceny. Zakładam, że dysponuje Pani potwierdzeniem oddania okularów do reklamacji. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 czerwca 2018 14:52 Zmodyfikowano dnia: 26 czerwca 2018 14:52 Obejrzało: 298 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.