Pytanie z dnia 02 października 2018

Witam, sprzedałam używany stolik na olx. W aukcji było zaznaczone że jest używany oraz jak jest wykończony. Kupująca chce mi go zwrócić, bo nie podoba jej się, że jest to przerobiony stolik z Ikei (co moim zdaniem było na zdjęciach widoczne) i że pod blatem widoczne są śruby od mocowania desek na wierzchu blatu. O tym w aukcji nie było napisane. Zaproponowala zwrot-zgodziłam się. Żąda teraz zwrotu za odesłanie, a jest to 1/3 wyceniono wartości stolika (przesyłka dość ciężka). Czy muszę jej zwrócić pieniądze za wysyłkę do niej i za odesłanie?

Dzień dobry, zgodnie z kodeksem cywilnym "Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu". Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 października 2018 11:58 Zmodyfikowano dnia: 3 października 2018 11:58 Obejrzało: 304 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, Mamy tutaj dwie możliwości. Jeśli sprzedawca nie poinformował przed zakupem o konieczności poniesienia kosztów odesłania towaru przez konsumenta, to taki sprzedawca zwraca koszt zakupu towaru plus najniższą opcję dostawy dostępną w ofercie plus koszt odesłania towaru. Jeśli natomiast poinformował konsumenta o tej konieczności przed zakupem, to zwraca jedynie koszt zakupu towaru i najtańszą opcję dostawy. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 2 z dnia 3 października 2018 12:15 Zmodyfikowano dnia: 3 października 2018 12:15 Obejrzało: 303 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.