Pytanie z dnia 06 maja 2017

Witam, Jestem zatrudniona na pełny etat. W związku z odejściem z pracy innej pracownicy, pracodawca wysyła mnie do swojej siedziby (oddalona 30 km od mojego miejsca pracy), gdzie muszę wykonywać obowiązki zwolnionej pracownicy nie zgodne z zakresem moich obowiązków. Stąd też moja praca we właściwym miejscu pracy jest zaniedbana. Nie mam fizycznej możliwości pracować w dwóch miejscach na raz.W jeden dzień jestem w siedzibie w drugi w moim miejscu pracy i tak w kółko. Dodatkowo pracodawca nakazuję pracować w swojej siedzibie w weekendy. proszę o poradę jak to rozwiązać.

Pani sprawa opiera się na postanowieniach umowy o pracę i zapisów o miejscu jej świadczenia. Jeśli tym miejscem jest jedna miejscowość to pracodawca nie może wysyłać Pani do pracy w 2 miejscowości bez zmiany umowy o pracę. Nie dotyczy to jednak wyjazdów służbowych - z tym że one nie mogą być stałe i muszą mieć incydentalny charakter. Praca w weekendy nie jest dopuszczana w podstawowym systemie czasu pracy ale jest dozwolona w niektórych równoważnych systemach, musielibyśmy sprawdzić Pani zapisy umowy i regulaminu pracy (o ile jest).

Odpowiedź nr 1 z dnia 6 maja 2017 13:23 Zmodyfikowano dnia: 6 maja 2017 13:23 Obejrzało: 257 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam Panią, w pierwszym rzędzie sugeruję odbyć rozmowę z pracodawcą. Powiedzieć o swoich zastrzeżeniach. Jeśli nie uda się dojść do porozumienia może Pani zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy. Pozdrawiam, r.pr. Tomasz Marczak

Odpowiedź nr 2 z dnia 9 maja 2017 17:46 Zmodyfikowano dnia: 9 maja 2017 17:46 Obejrzało: 226 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.