Pytanie z dnia 26 stycznia 2018

Witam. Doszło do oszustwa internetowego. Pieniążki wysłałem, produktu nie otrzymałem. Podano fałszywe dane: nazwę firmy, adres. Numery telefonów milczą, konto portalu na którym doszło do transakcji nieaktywne. Wystosowałem z banku prośbę o zwrot przelewu, odpowiedź adresata negatywna. Wystosowałem prośbę do portalu w celu zabezpieczenia danych oszusta. Nie jestem jedynym oszukanym. Co robić? Jak wygląda cały proces od początku do końca zgłoszenia tego procederu? Gdzie się zgłosić? Do kogo? Z czym? W jaki sposób dostarczyć dowody? Pozdrawiam.

Dzień dobry, przede wszystkim proszę się udać na najbliższy komisariat policji i złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 stycznia 2018 14:45 Zmodyfikowano dnia: 26 stycznia 2018 14:45 Obejrzało: 453 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, Jeśli przelewu nie udało się zatrzymać, to następnym krokiem powinno być jak najszybsze złożenie zawiadomienia o podejrzeniu przestępstwa. Można tego dokonać w dwóch miejscach – na najbliższym komisariacie lub we właściwej prokuraturze. Polecam złożenie zawiadomienia w prokuraturze. Można to zrobić osobiście lub listownie. Jeżeli to możliwe należy załączyć wszelkie posiadane w sprawie dowody. Zapraszam do kontaktu z Kancelarią. Pozdrawiam Adwokat Marta Fundowicz

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 stycznia 2018 21:44 Zmodyfikowano dnia: 26 stycznia 2018 21:44

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.