Pytanie z dnia 26 maja 2017

Witam, bardzo proszę o poradę bo już sama nie wiem co robić i myśleć w tej sprawie. Chodzi o sprzedaż skórzanego narożnika ( kanapy). Wystawiłam ogłoszenie na olx, znalazł się potencjalny kupiec któremu podałam wymiary w rozmowie prywtanej pod ogłoszeniem na olx po czym zadzwonił do mnie wypytał o mebel i umówiliśmy się na obejrzenie kanapy. Przyjechał tego samego dnia wraz z żoną, oglądali narożnik, sprawdzali jego stan, siadali na nim oraz mierzyli ( osobiście dałam Panu miarkę do ręki). Zapytali również jak narożnik był wnoszony do nas do domu gdy go kupiliśmy ( zaznaczam że mieszkamy na pierszym piętrze). Narożnik był wnoszony przez specjalny serwis w dwóch częściach. Kupiec powiedział że się zastanowi i da znać po czym pojechał. Po chwili zadzwonił i powiedział ze juz się zastanowił i że weźmie go za 2800zł gdzie ja wystawiłam go za kwotę 3200zł. Wytargowałam się na 2900zł , umówiliśmy na termin odbioru . Po kilku dniach kupiec przyjechał wraz z bratem po odbiór narożnika i okazało się że mebel nie chce wyjść w dwoch częściach i trzeba go rozkręcać na części pierwsze. Klient miał na koniec do mnie pretensje że go wprowadziłam w błąd i zaczał się znowu targować co do ceny ale ja się nie zgodziłam i dał mi taka kwote na jaką byliśmy umówieni.
Po trzech godzinach zadzwonił do mnie twierdząc,że złożył narożnik i nie zgadzają się wymiary. Zamiast 2,75m na 1,95 m narożnik ma 2,50m na 1,95m i stwierdził że chce go oddać a ja mam mu oddać o ponad 500zł wiecej niż zapłacił mi za niego z powodu jego poświęconego czasu i paliwa. Ja się nie zgodziłam, wydzwaniał do mnie oraz napisał w wiadomości na OLX.pl że jeżeli nie rozwiąże polubownie tej sprawy to oddaje narożnik do magazynu niedaleko jego miejsca zamieszkania a sprawę oddaje na drogę sądową aby odzyskać pieniądze, Moje pytanie jest takie : czy ona ma prawo do tego? czy ma powody aby rządać zwrotu piniędzy? czy ma jakiekolwiek szanse na wygranie sprawy ? skoro nie osuzkałam go celowo, skoro wiedział co bierzebo dwukrotnie widział mebel i oglądał? Proszę o pomoc.

Dzień dobry, powinna się Pani ustosunkować oficjalnie do żądań kupującego i wskazać ( w oparciu o konkretne przepisy), że w okolicznościach sprawy są one bezpodstawne. Jeśli dysponuje Pani adresem zamieszkania kupującego, pismo powinna Pani wysłać pocztą tradycyjną z potwierdzeniem nadania i odbioru. Jeśli adresu Pani nie ma, wiadomość trzeba będzie wysłać choćby przez olx. Pozdrawiam, Adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz kancelariaulewicz.pl e-mail: ulewicz.kancelaria@onet.eu

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 maja 2017 20:04 Zmodyfikowano dnia: 28 maja 2017 20:04 Obejrzało: 264 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.